در نخستین اجلاس استانی نماز صورت گرفت: تجلیل از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان نهاد برتر اقامه نماز

در نخستین اجلاس استانی نماز از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بعنوان یکی از نهادها و دستگاههای  برتر اقامه نماز استان خراسان رضوی تقدیر شد.

به گزارش ایسکانیوز، در آستانه اجلاس سراسری نماز صبح امروز پیش‌اجلاس نماز، هماهنگ با سایر استان‌ها در خراسان‌رضوی با هدف تقدیر از نهادها ، مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان نماز در تالار نور مشهد برگزار شد ، که در این مراسم دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان یکی از دستگاههای برتر اقامه نماز معرفی شد که درهمین راستا علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی از دکتر عباس شیخ الاسلامی رییس دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کرد .
مهندس علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این مراسم طی سخنانی گفت : نماز اصلی است که اگر در جامعه درست برقرار شود به درستی انسان را به سمت رشد و شکوفایی می برد و باید از نماز پاسداری کرد چرا که نماز ایستادن در حضور خداوندی است که خالق بشر است و ما اگر اقامه کننده نماز باشیم از فحشا و منکر دور خواهیم ماند.
وی افزود : اگر بخواهیم به نماز از جنبه مدیریتی نگاه کنیم هر مدیری اگر بخواهد سازمانی کارآمد داشته باشد باید آن مدیر از اقامه کنندگان و ترویج دهندگان امر نماز باشد و باید بکوشیم در برنامه های روزانه در هنگام نماز کار تعطیل شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه وقت اذان بهتر است اذان زنده اجرا شود ، گفت : آثار نماز فردی و اجتماعی است و برپایی نماز جماعت بسیار مهم است چرا که مومنین در کنار یکدیگر جمع می شوند و این جمع شدن درس بزرگی است که بدانند تمکن مالی و مسئولیت عامل برتری نیست.
وی بیان کرد:باید تلاش کنیم تا نماز اول وقت و جماعت را توسعه بدهیم و در این امر دولت یازدهم نسبت به نماز دستورالعمل هایی را به مدیران داده و البته مدیران خود باید اجرا کننده این دستورات باشند و این وظیفه خادم نماز بودن را افتخار بزرگی بدانند.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و حجت الاسلام المسلمین امرالله سبحانی نیا دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی سخنانی ایراد کردند .
گفتنی است : در این مراسم علاوه بر مدیران و روسای دستگاههای برتر اقامه نماز ، نمایندگانی از ادارات کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، اوقاف و امور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد و... حضور داشتند.

20101

کد خبر: 572628

وب گردی

وب گردی