از کتاب اشعار امام حسین(ع) در  دهلی نو رونمایی شد

به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از کتاب القمر المنیر مجموعه اشعار امام حسین(ع) درغرفه ایران درنمایشگاه کتاب دهلی نو رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز کتاب القمر المنیر مجموعه اشعار امام حسین(ع) روزگذشته(25دی ماه) درغرفه ایران درنمایشگاه کتاب دهلی نو رونمایی شد. این کتاب به کوشش حجت الاسلام دکتر داود کمیجانی به سه زبان فارسی انگلیسی وعربی گردآوری و منتشر شده است. دراین مراسم عابدی معاون رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، پروفسور چندر شکن رییس دپارتمان فارسی دانشگاه دهلی نو، دکتر سینگ رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه دهلی نو و جمعی از اساتید و دانشجویان زبان فارسی و علاقه مندان به اهل بیت(ع) در سالن کنفرانس بخش بین الملل نمایشگاه کتاب دهلی نو برگزارشد.

دراین مراسم حجت الاسلام دکتر کمیجانی گفت: شناخت ما از امام حسین(ع )از حدود ۵۷ سال زندگی و ۱۰ سال امامت ایشان اندک و بیشتر محدود به ۱۰ روز کربلااست. بررسی زندگانی امام حسین(ع) از تمامی جوانب و نشر آن یکی از راه های مناسب جهت معرفی ابعاد شخصیتی آن امام است. برجستگی حماسه عاشورا و تجلی آن باعث شده تا دیگر بخش های شخصیتی امام به درستی درک نشود.

کمیجانی دردامه افزود: امامان شیعه به اقتضای زمان و مکان شعر می سرودند و گاهی هم به شعر شاعران پیشین استناد می کردند. از امام حسین(ع) نیز اشعار زیادی نقل شده، چه آن چه در حوادث کربلا به صورت موعظه رجز و جز آن بیان کرده و چه آن چه پیشتر به مناسبت های مختلف سروده است.

نویسنده کتاب القمر المنیر درادامه گفت: در این کتاب بیش از۵۰ قصیده از امام حسین(ع) گردآوری شده که متناسب با محتوای آنها در ۵ بخش مباحث اخلاقی ، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و موضوعات شخصی و خانوادگی تفکیک گردیده است که بیشتر موضوعات آن در خصوص عدم توجه به مادیات و توجه به معاد و مباحث اخلاقی است.

کمیجانی افزود: منابع این کتاب دست اول بوده ودر تاریخ سندیت دارند و از کتابخانه های قدیمی بالاخص قم گردآوری شده اند. نویسنده کتاب در پایان سخنان خود به بررسی یکی از اشعار امام حسین(ع) در باب چگونگی رسیدن به سعادت ابدی پرداختند و عنوان نمود: در این اشعار راه رسیدن به سعادت ابدی انسان، عمل نیک و دوری از گناه ذکر شده است.

پس از انجام مراسم رونمایی پروفسور چندر شکن و دکتر سینگ از زحمات صورت گرفته برای تهیه و تولید این کتاب و رونمایی آن در نمایشگاه کتاب دهلی نو تشکر و قدردانی نموده و اظهار امیدواری کردند همکاری و پیوند میان جامعه فارسی زبان هند به ویژه جامعه دانشگاهی با کشور ایران بیش از پیش مستحکم تر گردد و شاهد همکاری های بیشتری در این خصوص باشیم.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو فردا 27 دی ماه به کار خود پایان می دهد. موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران دراین دوره از نمایشگاه شرکت نموده است.

504502

کد خبر: 572726

وب گردی

وب گردی