جانشین سازمان بسیج اساتید:  دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان پیشرو است

جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان گفت: از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از دانشگاه در حوزه اقتصاد و اصول اقتصاد مقاومتی، یکی گفتمان‌سازی و دیگر حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است که دانشگاه آزاد اسلامی در این عرصه پیشرو است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی نیازمند در نشست هم اندیشی معاونت سما واحد رشت با سازمان بسیج اساتید استان گیلان با توجه به احساس مسئولیتی که در روحیه بسیج وجود دارد، بیان کرد: استادان فرهیخته‌ای که لباس بسیجی بر تن کردند و مجاهدانه در دفاع از ارزش‌های انقلاب کوشا هستند، چشم بینا مقابل جریان نفوذ و خطری است که نظام و انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه نفوذ در چند عرصه مطرح است، گفت: در حوزه نفوذ فکری و فرهنگی اصلی‌ترین ابزار رسانه است و با توجه به حرکت به سمت جهانی شدن باید در حوزه سیاستگذاری، مصونیت سازی و درست استفاده کردن از این ابزار فکر اساسی شود.

نیازمند ادامه داد: طرح آمایش سرزمین، بررسی و رفع معضلات و فعال کردن صنایع راکد از جمله موارد بسیار مهمی است که از سوی استادان نخبه بسیجی بررسی می‌شود.

دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان هم با توجه به فعالیت‌های قابل ملاحظه حوزه بسیج سما واحد رشت اضافه کرد: کانون بسیج اساتید آموزشکده سما واحد رشت به عنوان یکی از سه کانون بر‌تر استان گیلان مورد تجلیل قرار گرفت.

رحمت علی صابری حقایق، دغدغهٔ جوانان بعد از فراغت از تحصیل را اشتغال عنوان کرد و گفت: در موضوع اشتغال اکنون موضوع شرکت‌های کاربنیان مطرح است و با توجه نیروی‌های بالقوه سما انتظار است از ظرفیت بسیج اساتید در سرمایه گذاری در شرکت‌های کاربنیان برای اشتغال جوانان استفاده شود.

معاون سما واحد رشت با بیان اینکه ذات کار در سما آموزش پایه و مهارت است، افزود: انتظار است سازمان بسیج اساتید به شکل متمرکز‌تر، و ویژه همکاری لازم را با سازمان سما داشته باشد و این فرصت در همهٔ زمینه‌ها فراهم است.

صابری افزود: سازمان سما این آمادگی را دارد در همهٔ زمینه‌ها با اعضای بسیج دانشجویی، کارکنان و اساتید همکاری داشته باشد.

مسئول کانون بسیج اساتید آموزشکده سما واحد رشت نیز در این نشست مسئولیت پذیری و بصیرت افزایی را دو رکن اساسی و اصلی کانون بسیج اساتید آموزشکده سما دانست و گفت: این کانون در تیر سال ۹۲ تاسیس و تا به امروز توانست بیش از ۴۰ عضو ثابت داشته باشد که ده نفر از اساتید حائز دریافت کارت فعال بسیجی هستند.

رقیه پورمقدم برگزاری ماهانه حلقه صالحین، شرکت اساتید بسیجی در همایش‌های مختلف استانی و کشوری، برگزاری سفرهای فرهنگی و راه اندازی حلقه‌های مختلف علمی را از جمله برنامه‌های کانون بسیج اساتید آموزشکده سما عنوان کرد.

در پایان این نشست حکم انتصاب مجدد رقیه‌پور مقدم به عنوان مسئول کانون بسیج استادان آموزشکده سما واحد رشت از سوی رییس سازمان بسیج اساتید استان گیلان به نامبرده تقدیم شد.

20101

کد خبر: 572890

وب گردی

وب گردی