معاون آموزشی وزیر بهداشت خبر داد: نهایی شدن نقشه آمایش بین‌المللی علوم پزشکی تا 15 بهمن

دکتر باقر لاریجانی در جمع سرپرستان مناطق آمایشی کشور از آن‌ها خواست اقدامات خود برای بسته‌های تحول و نوآوری را با مناطق دیگر به اشتراک بگذارند.

به گزارش ایسکانیوز، لاریجانی در نشست سرپرستان دبیرخانه‌های مناطق آمایشی کشور، نقش مناطق آمایشی در تحقق برنامه‌های آتی وزارت بهداشت را تشریح کرد.

او از همکاری خوب دانشگاه‌ها در سامانه EducationIran سخن گفت و حرکت در مسیر نقشه آمایش بین‌الملل و توسعه ظرفیت‌های بین‌المللی سازی در دانشگاه‌های منطقه را از برنامه‌های مورد انتظار دانشگاه‌ها دانست.

لاریجانی گفت: نقشه آمایش بین‌المللی تدوین شده و در اجلاس آتی معاونین آموزشی دانشگاه‌ها در تاریخ 15 بهمن نهایی می‌شود.

او اعلام کرد تاکنون 250 برنامه آموزشی به زبان انگلیسی ترجمه شده و گفت: تا پایان امسال همه برنامه‌های آموزشی مصوب وزارت بهداشت ترجمه شده‌اند و روی سایت قرار می‌گیرند.

او تشکیل شورای اخلاق پزشکی را از جمله امور مهمی دانست که پیگیری آن در مناطق آمایشی موجب نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای در علوم پزشکی می‌شود و گفت: انتظار می‌رود مصوبات شورای عالی اخلاق پزشکی کشور با برنامه‌های روشنی از همین مجرا در سطح مناطق پیگیری شود.»

معاون آموزشی وزارت بهداشت توسعه آموزش مجازی را از اقدامات مهم در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: باید زیرساخت‌های گسترش آموزش مجازی در مناطق گسترش یابد و یک حوزه فعال در منطقه به منظور ملی شده برنامه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی مجازی همکاری کند.

او استقرار مرکز سنجش و مرکز سنجش صلاحیت بالینی در منطقه، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای آزمون‌های الکترونیکی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی را از ملزومات ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون‌ها برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری آزمون‌های بورد در مناطق صورت گرفته و به زودی به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت نظام‌های رتبه‌بندی را عاملی برای ایجاد رقابت سازنده بین دانشگاه‌های مستقر در مناطق ذکر کرد و افزود: انتظار می‌رود اعتباربخشی موسسات آموزشی و بیمارستان‌های آموزشی تا پایان سال جاری در مناطق آمایشی انجام شود.

لاریجانی راه‌اندازی بیمارستان‌های جامع زنان،‌ بهره‌مندی از ظرفیت کلینیک‌های ویژه برای آموزش و تهیه شناسنامه تجهیزات آموزشی گروه‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها را در مناطق آمایشی مهم برشمرد و اعلام کرد: سالانه تعدادی نیروی تخصصی در کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند که می‌توان با تسهیل برخی فرایند‌های اداری به خوبی از این افراد در نظام آموزش علوم پزشکی بهره‌برداری کرد. بخشنامه‌ای اخیرا به دانشگاه‌ها ارسال شده که بتوانند بدون نیاز به طی مراحل دست و پا‌گیر اداری از این نیروهای متعهد خدمات آموزشی استفاده کنند.

لاریجانی به حرکت‌های خوبی که در راستای اجرای بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در دانشگاه‌ها و مناطق انجام شده اشاره کرد و گفت: بهتر است مناطق آمایشی کشور با ایجاد سایت ویژه منطقه و درج مرتب رویدادها به استفاده سایر مناطق آمایشی از تجربیات موفق در سطح کشور کمک کنند.

20101

کد خبر: 572979

وب گردی

وب گردی