سیف: نتایج بینایی سنجی داوران لیگ برتر در روزهای آینده آنالیز خواهد شد

رییس کمیته پزشکی فدراسیون ضمن توضیح فعالیت های انجام شده توسط این کمیته در کلاس توجیهی نیم فصل داوران لیگ برتر فوتبال، از آنالیز و بررسی نتایج بینایی سنجی داوران در روزهای آتی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، توحید سیف برقی –ریس کمیته پزشکی در ابتدا گفت: در بحث سلامتی مربیان، بازیکنان و داوران سه جنبه جسمی، روانی و اجتماعی حائز اهمیت هستند. مبحث اجتماعی در حیطه کاری ما در پزشکی نیست اما دو مورد جسمی و روانی را به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دارند، توسط 25 مشاور تخصصی پزشکی آشنا به امور ورزشی مورد تحقیق و بررسی قرار می دهیم.
وی ادامه داد: در بحث سلامت جسمی داوران موضوعاتی مانند آمادگی جسمانی، وضعیت قلبی و عروقی، وضعیت عضلات، استخوان و مفاصل و همینطور دید چشم از زوایای مختلف بسیار مهم هستند که در این زمینه ها همواره فعالیت های مربوطه را درکمیته پزشکی پیگری کرده ایم اما در کلاس های توجیهی نیم فصل داوران لیگ های برتر و دسته یک فوتبال در موضوع بینایی سنجی قدم های جدید و کاملی را برداشتیم.
سیف افزود: هم زمان با برگزاری کلاس های توجیهی نیم فصل، بسته کامل سنجش بینایی شامل میدان دید، دید رنگی، دید سه بعدی، بررسی اتاقک های داخل چشم از نظر بیماری ها، دید ساده، دید بینایی و عمق دید را به مرحله اجرا در آوردیم که البته به این حجم از فعالیت قانع نیستیم و برای معاینات پیش از شروع فصل آتی، با اضافه کردن چند آزمایش دیگر کامل ترین بسته بینایی سنجی از داوران را در اختیار خواهیم داشت.
رییس کمیته پزشکی تاکید کرد: البته کلیه نتایج آزمایش های انجام شده در روز گذشته از داوران محرمانه و صرفا در اختیار بنده است. اینکه گفته شده برخی داوران در آزمایش ها دچار مشکلات بینایی بودن به هیچ وجه صحت ندارد، چراکه نتایج را خود من هم تا این لحظه بررسی نکرده ام. ضمن اینکه نتایج در روزهای آتی مورد بررسی و آنالیز کامل قرار می گیرد و پس از آن نتایج را طی گزارشی به کمیته داوران ارائه می کنیم تا اگر داوری در برخی موارد دچار ضعف یا بیماری بود با برگزاری کلاس هایی نسبت به رفع آنها عمل کنیم.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری چنین کلاس هایی بهبود عملکرد داوران است چراکه داوران از سرمایه های فوتبال کشور هستند و هیچ انسانی در همه موارد از شرایط آرمانی برخوردار نیست.
سیف افزود: دومین برنامه ما در زمینه سلامت جسمی داوران، برگزاری کارگاه تغذیه بود. در سه الی چهار سال گذشته نسبت به ارزیابی از داوران لیگ برتر اقدام کرده بودیم و در واقع روز گذشته نتایج آن ارزیابی ها را برای خود داوران مطرح کردیم تا مطالعات انجام شده در این خصوص و راهکارهای بهبود وضعیت تذیه را در طول یک کلاس یک ساعت و نیمه بیان کرده باشیم.
وی در پایان گفت: ارزیابی روانشناسی داوران دیگر برنامه ما بود که در کلاس توجیهی نیم فصل آن را اجرا کردیم. روند ما در این زمینه همانند برنامه تغذیه بود چراکه قبلا اطلاعات و سوالات روانشناسی از داوران بعمل آمده بود و در واقع نیم رخ روانشناسی و شخصیت داوران را مورد ارزیابی قرار دادیم. اطلاعات بدست آمده در آنالیز نتایج را طی روزهای آینده بطور محرمانه در اختیار کمیته داوران قرار خواهیم داد تا با هماهنگی کمیته و دپارتمان داوری کلاس هایی را برای داورانی که در برخی سر فصل های روانشناسی دچار ضعف هستند، برگزار کنیم.

604/602

کد خبر: 573047

وب گردی

وب گردی