امیرحسین علم الهدی: گروه «هنر و تجربه» کسی را برای اکران مجبور نمی کند

گروه «هنر و تجربه» از سال گذشته به عنوان بخشی رقابتی وارد جشنواره فیلم فجر شده است. امیرحسین علم الهدی، مدیر گروه «هنر و تجربه» امیدوار است که حضور «هنر و تجربه» در جشنواره با تغییر دولت ها دچار نوسان نشود.

امیرحسین علم الهدی در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، با اشاره به اکران فیلم هایی که سال گذشته در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر حضور داشتند، گفت: اکثر فیلم هایی که سال گذشته در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند، امسال اکران شدند. 11 فیلمی که در این بخش در جشنواره پارسال حضور داشتند می توانند اکران عمومی در سینماهایی غیر از «هنر و تجربه» داشته باشند، در واقع گروه «هنر و تجربه» کسی را برای اکران مجبور نمی کند.
علم الهدی ادامه داد: ممکن است همه فیلم های بخش سودای سیمرغ بخواهند در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآیند، ما بررسی کرده و اعلام نظر می کنیم، ولی 11 فیلمی که در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر هستند، سال آینده الزامی به اکران در گروه «هنر و تجربه» ندارند و این مساله بستگی به درخواست مالکان فیلم دارد. 11 فیلمی هم که امسال در جشنواره حضور دارند ما با فراق بال از نمایش آنها در برنامه اکران سال آینده استقبال می کنیم و اگر هم بخواهند در گروه آزاد و مخاطب عام اکران شوند ما ممانعتی نداریم، ارشاد هم ممانعتی ندارد.
مدیر گروه «هنر و تجربه» تاکید کرد: به طور مثال فیلمی مثل «اعتراقات ذهن خطرناک من» ساخته هومن سیدی، سال گذشته در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر حضور نداشت با این حال برای اکران در این گروه درخواست داد و چون شاخصه های گروه «هنر و تجربه» را داشت ما آن را اکران کردیم، هومن سیدی در این فیلم یک تجربه جدید داشته و ما نمی توانیم نسبت به تجربه های جدید.بی اعتنا باشیم
امیرحسین علم الهدی با اشاره به کمک گروه «هنر و تجربه» به اکران فیلم های سینمایی، گفت: گروه «هنر و تجربه» یکی از گرفتاری های سینمای ایران را که به تجربه های جدید اجازه اکران نمی داد را حل کرد، این گروه برای تعدادی از فیلم ها راه را باز کرده تا بتوانند در گستره محدود گروه «هنر و تجربه» که 700 صندلی از صد و چهل هزار صندلی است در سراسر کشور است دیده شوند.
امیرحسین علم الهدی در پایان تاکید کرد: در حوزه سینمای هنر و تجربه گذشت زمان نیاز است. این گروه می خواهد فرهنگ فیلم دیدن را تغییر دهد، ما می خواهیم مخاطب جدید را به سینما دعوت کنیم.گروه «هنر و تجربه» یک حرکت فرهنگی است که برای بهتر دیده شدنش نزدیک به 5 سال زمان نیاز است تا نهادینه شود و امیدوارم بخش «هنر و تجربه» که در جشنواره فیلم فجر برای دومین سال حضور دارد با تغییر دولت ها دچار نوسان نشود.
20503

کد خبر: 573051

وب گردی

وب گردی