آیین‌نامه جدید تغذیه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی  ابلاغ  می شود

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ آیین‌نامه جدید تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حداکثر ظرف یک ماه و نیم آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر جلال جوادنژاد، با تاکید بر اینکه آیین‌نامه تغذیه چندین ماه است که در دست بررسی قرار دارد، افزود: فرم جدید آیین‌نامه طراحی و آماده شده است اما دارای چند نکته حقوقی است. این نکته‌ها که شامل مسائلی مانند قیمت‌گذاری،رزرو کارت فراموشی، سوءاستفاده از کارت های تغذیه دانشجویی و... می‌شود، با کمک همکاران حقوقی در معاونت حقوقی و برنامه ریزی در حال بررسی است تا برطرف شود، پس از برطرف شدن نکات حقوقی این آیین نامه برای امضاء به دفتر وزیر ارسال و پس از امضاء ابلاغ می شود.

وی با تاکید بر اینکه آیین‌نامه تغذیه، محتوای کلی عملکرد دانشگاه‌ها در زمینه تغذیه را مشخص می کند، در مورد تغییرات اعمال شده در این آیین‌نامه توضیح داد: در آیین‌نامه جدید به مشکلاتی که دانشگاه ها در حوزه تغذیه دارند پرداخته شده است. از جمله اینکه دانشجویان شبانه، بورسیه و پردیس بین الملل در مورد هزینه رزرو غذا مشکلاتی داشتند که این مشکلات در آیین‌نامه جدید اصلاح شده و قرار شد این دانشجویان هم مانند دانشجویان روزانه غذا دریافت کنند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: مشکل دیگر تعداد پرسنل بود که در آیین‌نامه جدید دقیقا ذکر شده که به ازای هر چند نفر جمعیت دانشجویی چند پرسنل باید در حوزه تغذیه وجود داشته باشد، در همین راستا وجود کارشناس تغذیه نیز دیده شده است. اصلاح تعداد پرسنل در افزایش کیفیت غذای دانشجو موثر است.

دکتر جوادنژاد در مورد زمان ابلاغ آیین‌نامه جدید تغذیه اظهار کرد: این آیین‌نامه حداکثر ظرف مدت یک ماه تا یک ماه و نیم آینده ابلاغ شود. اکنون دانشگاه ها بر اساس آیین‌نامه قبلی عمل می کنند اما به محض ابلاغ آیین‌نامه جدید موظف به اجرای آن هستند و آیین‌نامه مذکور احتمالا در نیم سال دوم 95-94 اجرایی می شود.

20104

کد خبر: 573132

وب گردی

وب گردی