ارجاع پرونده 700 هکتار از اراضی تصرف شده به مراجع قضایی/عزم ملی برای محافظت از اراضی

مدیرکل منابع‌طبیعی استان زنجان با بیان این‌که محافظت از اراضی یک عزم ملی می‌خواهد، گفت: منابع‌طبیعی زنجان فقط توان محافظت از 30 درصد اراضی را دارد که برای کاهش آسیب‌ها به این منابع باید فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،بهمن اسکندری در این باره افزود: کشاورزان بیشترین متصرفان زمین‌ها محسوب می‌شوند، به‌طوری‌ که کشاورزان با تصاحب غیرقانونی اراضی حدود 57 درصد زمین‌ها را به کشت گندم و غلات اختصاص داده‌اند.

او فعالیت‌های معدنی، آتش‌سوزی‌های عمدی و چرای دام را از دیگر تصرفات منابع‌طبیعی در زنجان دانست و گفت: امسال پرونده 700 هکتار از اراضی تصرف شده به مراجع قضایی ارجاع شد.

این مسئول با بیان این‌که بیشترین تصرفات اراضی ملی در سطح استان زنجان، در شهرستان‌های زنجان و طارم رخ می‌دهد، گفت: اراضی ملی جزو انفال بوده و همه باید خود را در قبال آن مسئول بدانند.

او ادامه داد: متأسفانه از گذشته‌های دور تاکنون عده‌ای با این تفکر که در هر زمین بدون استفاده‌ای می‌توان کار کرد و فعالیت داشت، به اراضی ملی تجاوز کرده و انفال را که جزو اموال عمومی به‌شمار می‌آید، تصرف کرده‌اند.

اسکندری تاکید کرد: در این شرایط منابع‌طبیعی به‌عنوان متولی امر وارد عمل شده و مانع از تصرفات در اراضی ملی می‌شود که نمونه آن را می‌توان در قلع و قمع کردن سازه‌هایی دانست که در این‌گونه مناطق ساخته شده‌اند و این‌گونه اقدامات نشان از جدیت مسئولان در برخورد با چنین اقدامات خلاف قانون است که نمونه بارز آن تخریب باغ‌شهری بود که به‌صورت غیرمجاز در اراضی ملی استان احداث شده بود.

این مسئول با بیان این‌که بیشترین متصرفان اراضی ملی در استان زنجان را کشاورزان شامل می‌شوند، افزود: در برخی روستاها زمین‌های کشاورزی در جوار اراضی ملی و مراتع قرار دارد و فرد بدون توجه به این موضوع به این زمین‌ها دست‌درازی کرده و اقدام به کشت می‌کند که با این موارد به‌شدت برخورد می‌شود.

20106

کد خبر: 573255

وب گردی

وب گردی