آغاز همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه های آلمان

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به ارتباط این دانشگاه با دانشگاه‌های کشور آلمان اظهار کرد:این ارتباط که قرار است در دو فاز اجرا شود،احتمالا از بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر مسعود شفیعی، از برگزاری جلسات دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه های آلمان خبر داد و افزود: در راستای تقویت ارتباطات بین المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، جلساتی با دانشگاه‌های آلمان و سفیر ایران در آلمان برگزار و صحبت‌های اولیه انجام شده است و به توافقاتی دست یافته ایم.

او با تاکید بر اینکه بعد از نهایی شدن برجام ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها، بیشتر می‌شود،افزود:ارتباط دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌های آلمان،در دو فاز اجرا می‌شود. در فاز اول اساتید و متخصصین فارسی زبان با هدف اینکه مشکل زبان نداشته باشند، شناسایی شده و قرار است این افراد با هدف آموزش مدرسین و ارتقای آزمایشگاه‌ها به ایران سفر کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: در فاز دوم گروه‌هایی از مدرسین و اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی وحرفه‌ای شناسایی شده که برای گذراندن یک دوره کوتاه مدت به خارج از کشور سفر کنند. البته برای این امور بودجه لازم باید فراهم شود.

دکتر شفیعی در مورد زمان اجرای فاز یک این ارتباط بین المللی اظهار کرد:کارهای اولیه در حال انجام است و پیش بینی این است که طی دوماه پیش رو ،هر ماه یک تا دو نفر برای این هدف از کشور آلمان به ایران سفر کنند. همچنین احتمالا با رییس دانشگاه فرانکفورت در آخر بهمن‌ماه جلساتی خواهیم داشت.

20104

کد خبر: 573351

وب گردی

وب گردی