اگر تجمعی به صورت غیرقانونی انجام شود طبق قانون باید با آن برخورد شود/علت بازداشت رادیولوژیست‌ها را از پلیس بپرسید

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که علت بازداشت رادیولوژیست‌ها هنگام تجمع مقابل وزارت بهداشت چه بود گفت: این موضوع را از پلیس امنیت پیگیری کنید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه برگزاری جشنواره رازی درمورد توافقات برجام و بودجه کشور گفت: باید منتظر باشیم ببینیم چقدر از دستاوردهای برجام می‌توانیم استفاده کنیم.

او ادامه داد: در صورتی که همه چیز خوب پیش برود برای بودجه یک متمم خواهیم داشت اما هنوز خود را در شرایط تحریم احساس می‌کنیم بانک‌ها و اقتصاد ما باید بینیم چه تحرک و سرعتی در کشور خواهد داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: عملا دستاورد آن برای مردم و زندگی آنها چه خواهد بود شخصا خوش‌بین هستم و فکر می‌کنم که می‌توانیم با متمم بودجه حداکثر بهره را داشته باشیم.

او درمورد رقم بودجه پیشنهادی برای وزارت بهداشت گفت: رقم مانند سال 94 است که با احتساب 10 درصد تورم پیشنهاد شده است البته ارقام بودجه مهم نیست بلکه مهم تخصیص‌ها است.

هاشمی درمورد اینکه آیا با کسی که به عمد شخصی را مبتلا به ایدز کند برخورد می‌شود یا خیر گفت: اگر کسی یک آسیبی به فردی بزند و قوه قضائیه از ما به عنوان کارشناس نظر بخواهد قطعا نظر خود را اعلام می‌کنیم.

هاشمی در مورد فرار مغزها گفت: آمار در این زمینه متفاوت و منابع نیز قابل اعتماد نیستند تصور می‌کنم بعد از انتخابات 24 خرداد امیدواری در مردم اضافه شده و میزان فرار مغزها کاهش یافته است.

او درمورد تجمعی که روز شنبه در مقابل وزارت بهداشت انجام شد گفت: علت بازداشت‌ها را از پلیس امنیت بپرسید و من معتقدم اگر تجمعی به صورت غیرقانونی انجام شود طبق قانون باید با آن برخورد شود.

هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد ورود موج دوم آنفلوآنزا به کشور گفت: خوشبختانه موج اول با مراقبت مردم کنترل شد و امیدواریم موج دومی هم در کار نباشد.

وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد: مردم اگر مایل به تزریق واکسن هستند در مرداد و شهریور سال آینده این کار را انجام دهند.

هاشمی درمورد موضوع تعرفه‌ها و بخش خصوصی در این حوزه گفت: در اقتصاد وقتی بخش خصوصی دعوت به همکاری می‌شود نمی‌توان دولتی تصمیم گرفت سلامت نیز به مانند سایر بخش‌های اقتصادی نیاز دارد که قیمت تمام شده و سود محاسبه شود و خرید خدمت صورت گیرد.

وزیر بهداشت درمورد ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در تهران و مشکلات کلنگ زنی آن گفت: مشکلات باید با مذاکره حل شود و من معتقدم قانون باید اجرا شود خیلی وقت‌ها شهرداری مجوزهای مختلفی صادر می‌کند برای ساخت که ساکنین راضی نیستند اگر این موضوع قانونی باشد باید اجرایی شود.

او تاکید کرد :وقف شوخی نیست و باید موقوفه در همان راهی که واقف تعیین کرده استفاده شود. شهرداری با توجه به بررسی‌های خود مجوزهای لازم را می‌دهد و اگر غیر از قانون عمل کنیم در هیچ جای شهر نمی‌توان کارهای خدماتی انجام داد.

105105

کد خبر: 573607

وب گردی

وب گردی