وکیل دادگستری به دام  کلاهبردار تلفنی افتاد/برای واریز پول به حسابتان لازم نیست پای دستگاه خودپرداز بروید

کلاهبردار تلفنی به شکار وکیل دادگستری رفت و با وعده دروغین پول میلیونی به جیب زد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایران، اوایل خرداد ماه سال جاری بود که یک وکیل دادگستری به دادسرای جرایم رایانه‌ای رفت و گفت در دام کلاهبرداری تلفنی گرفتار شده است.
این وکیل وقتی روبه روی فیروزی، قاضی دادسرای جرایم رایانه‌ای قرار گرفت گفت: «هفته گذشته در دفتر کارم بودم که مردی با شماره موبایلم تماس گرفت و از من در خواست کمک کرد» او گفت که برادرش در یکی از مجتمع‌های قضایی گرفتار شده است و بازپرس پرونده به او گفته باید برای آزادی اش وثیقه تهیه کند و از آنجایی که شماره مرا از سایت کانون گرفته با من تماس گرفته و خواسته تا من وکالت برادرش را به عهده بگیرم.
این وکیل ادامه داد: با شنیدن حرف‌هایش قبول کردم که وکالت برادرش را برعهده بگیرم اما پیش از آن مرد ناشناس از من خواست برای انجام مراحل مالی قرارداد شماره حساب و کارتم را به اوبدهم تا 10 میلیون تومان پول اولیه را به شماره کارتم واریز کند. پس از یک ساعت بار دیگر او که خود را فرید معرفی کرده بود با من تماس گرفت و گفت چون در خارج از کشور زندگی می‌کند نمی‌تواند پول را واریز کند و از من خواست تا به او حساب ارزی معرفی کنم از آنجایی که شرایط آن را نداشتم به من پیشنهاد داد به یکی از دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کنم تا از این طریق پول را به حسابم واریز کند. به همین خاطر بلافاصله خودم را به دستگاه خودپرداز رساندم و با شماره آن مرد تماس گرفتم او گفت چون در خارج از کشور است باید زبان انگلیسی را انتخاب کنم و برای واریز شدن پول به عنوان پیش پرداخت به حسابم چند دکمه را فشار دهم و کدهایی را وارد کنم. من که سردرگم شده بودم هر چه می‌گفت را انجام می‌دادم و سپس آن مرد ادعا کرد پول اولیه قرارداد به حسابم واریز شده بعد تلفن را قطع کردم. اما وقتی همان لحظه حسابم را چک کردم در کمال تعجب متوجه شدم نه تنها پولی به حسابم واریز نشده بلکه 30میلیون تومان از حسابم نیز کسر شده است.
با ادعاهای این وکیل پرونده در دستور کار مأموران قرار گرفت.
کارآگاهان در بررسی‌های ابتدایی دریافتند موجودی حساب شاکی به حساب شخص دیگری واریز شده است.
با به دست آوردن این اطلاعات مأموران برای ردیابی و شناسایی صاحب حساب و گردانندگان این کلاهبرداری وارد عمل شدند.
قاضی این پرونده با هشدار به خانواده‌ها گفت: متأسفانه همچنان شاهد کلاهبرداری از افراد هستیم و این تنها مربوط به افراد عادی جامعه نیست بلکه هر روز پرونده‌هایی در دادسرا تشکیل می‌شود که اقشار تحصیلکرده نیز در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند. در چنین پرونده‌هایی افراد در همان ابتدا می‌توانند متوجه شوند که وقتی شخص ناشناس با وعده دروغین از آنها می‌خواهد پای دستگاه برود یعنی حقه‌ای در کار است همچنین باید بدانند که نقل و انتقالات ارزی به هیچ عنوان در کشور ما به خاطر تحریم امکانپذیر نیست همچنین برای واریز پول به حساب به هیچ عنوان نیازی نیست افراد به پای دستگاه‌های خودپرداز عابربانک مراجعه کنند و عملیاتی را انجام دهند.
قاضی فیروزی افزود:افراد هشیار باشند و به هر تماس تلفنی اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی و حساب بانکی خود را در اختیار بیگانگان قرار ندهند و بدانند به هیچ عنوان برای واریز پول به حسابشان لازم نیست به پای دستگاه atmبروند. در این صورت پرونده‌های کمتری در این زمینه خواهیم داشت.

20106

کد خبر: 573665

وب گردی

وب گردی