دانشگاه آزاد اسلامی سمنان میزبان نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای

نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه صنعت حمل و نقل و استادان دانشگاه فردا به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، نادر رهبر، معاون پژوهش­ و ­فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای میزبانی این سمپوزیوم خبر داد و بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته اساتید و صاحب‌نظران حوزه حمل و نقل و میهمانان شرکت کننده در این سمپوزیوم در دانشگاه اندیشیده شده است.

رهبر افزود: سمپوزیوم با حضور میهمانان و چهره‌های مطرح و شاخص دانشگاه و صنعت در کنار جمعی از مسئولین دستگاه‌های مرتبط نظیر استانداری، نیروی انتظامی و پلیس راهور، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها از ساعت 8 صبح در سالن آمفی تاتر دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود و در دو بخش صبح و عصر ادامه خواهد داشت.

وی از پذیرش 60 مقاله در این سمپوزیوم خبر داد و گفت: این تعداد مقاله از میان بیش از 120 مقاله ارسالی به دبیرخانه علمی سمپوزیوم و پس از انجام داوری‌های لازم انتخاب شده است که 16 مقاله به صورت سخنرانی در این سمپوزیوم ارائه می‌شود.

رهبر گفت: با توجه به فراوانی تصادفات در محورهای مواصلاتی استان و به منظور پیش­گیری ، مهار و کاهش شدت آنها ، از منظر اجرایی مهم­ترین اولویت و اولین اقدام ، شناسایی ماهیت وقوع تصادفات جاده‌ای در گستره ملی ، استانی و در مرحله‌ای جزیی‌تر در سطح محورهای دارای اولویت استان است که بر همین اساس برگزاری مشترک سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در بستر آمایش سرزمین توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان سمنان در دستور کار قرار گرفت.

نادر رهبر افزود: مقالات انتخاب شده، به‌صورت سخنرانی در ۶ پنل تخصصی در سالن‌های مختلف درنظر گرفته شده و سمپوزیوم در حضور استادان مطرح و صاحب‌نظر ارایه می‌شود و در پایان نشست نهایی خروجی مقالات و سخنرانی‌های انجام شده جمع‌بندی و در قالب راهکار‌های اجرایی، برای بهره‌برداری در اختیار مسئولان ذیربط قرار خواهد گرفت.

رهبر گفت: 2 کارگاه تخصصی با عنوان راه‌های کویری و اقدامات و الزامات لازم در کاهش سوانح رانندگی و کارگاه دوم با عنوان مدیریت و ارتقای ایمنی راه در بستر آمایش سرزمین، یک نشست تخصصی و نمایشگاهی از اتومبیل‌های کلاسیک در حاشیه این سمپوزیوم نیز برای استفاده و بازدید شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان دایر می‌شود.

معاون پژوهش ­و­فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان درباره سخنرانان حاضر در این سمپوزیم گفت: از جمله چهره­های شاخص حاضر در سمپوزیوم می‌توان به سردار تقی امیری جانشین پلیس راهور ناجا، مهندس داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهر­سازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای کشور، سردار محمد رضا مهماندار معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا، مهندس بخارایی رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور، مهندس شهرام آدم­نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد.

رهبر ضمن معرفی استانداری سمنان و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به عنوان حامیان این سمپوزیوم گفت: پژوهشکده حمل ­و­نقل، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود، ادارات کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و راه و ترابری استان سمنان و برخی مراکز آموزش عالی و شرکت­های خصوصی نظیر شاخص پژوه به عنوان قطب‌های علمی حامی این سمپوزیوم هستند.

سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل­ و­نقل جاده‌ای در بستر آمایش سرزمین در روز چهارشنبه 30 دی­ماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و در آمفی­ تئاتر فرزانگان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار می‌شود.

20101

کد خبر: 573685

وب گردی

وب گردی