افزایش بهره وری در زنجیره های صید تا سفره محقق می شود

رییس سازمان شیلات ایران در پی انعقاد توافق نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان این مطلب، گفت: با امضای این توافق نامه مشترک می توانیم با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی بخش شیلات کشور را مهندسی، علمی و تکنولوژی محور کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، حسن صالحی، به حضور مهندسین کشاورزی در توسعه پایدار بخش شیلات کشور تاکید کرد و افزود: ظرفیتهای خوبی در بین اعضای حقیقی و شرکتهای خدمات فنی مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی وجود دارد که می تواند منجر به افزایش بهره وری در این بخش شود.

رییس سازمان شیلات ایران، از تشکیل کارگروهی برای پیگیری اجرای مفاد این توافق نامه خبر داد و افزود: بخشهای زیادی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی می تواند به ما کمک کند مانند افزایش بهره وری در زنجیره های صید تا سفره، زنجیره های پرورش، مجتمع ها و مزارع.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی به استفاده از ظرفیت شرکتهای خدمات فنی مهندسی در بحث آبزی پروری و مدیریت مجتمع ها اشاره کرد و گفت: اگر هر مزرعه دار، کارخانه دار یا محموله دار ملزم شود تایید یک شرکت خدمات فنی مهندسی کشاورزی را داشته باشد شاهد افزایش بهره وری خواهیم بود.

صالحی، صید فراساحلی را نیز به عنوان یکی از ظرفیتهای جدید در بخش شیلات بیان کرد و افزود: صید فراساحلی یکی از زمینه های جدید فعالیت است که میتواند برای ما و سازمان نظام مهندسی کشاورزی تجربه خوبی باشد و سازمان توانایی های خودش را ارزیابی کند.

احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، امضای این توافق نامه را آغازی برای ایجاد تحول در بخش شیلات کشور دانست و گفت: حضور دکتر صالحی به عنوان عضو شورای مرکزی سازمان و شناخت از ظرفیتهای سازمان می تواند به اجرای بهتر مفاد این توافق نامه کمک کند.

کبیری اولین گام را توانمندسازی اعضاء و شرکتهای خدمات فنی مهندسی برای اجرای این توافق نامه اعلام کرد و افزود: امیدوارم با کمک دو سازمان بتوانیم گام به گام در اجرایی شدن مفاد این توافق نامه جلو رویم و منشاء تحول در بخش شیلات شویم.

این توافق نامه در 7 ماده تهیه و مدت همکاری این توافق نامه از سال 94 بمدت 5 سال است و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

401401

کد خبر: 573756

وب گردی

وب گردی