دکتر میرزاده عنوان کرد: ایجاد فرصت لازم برای تجهیز آزمایشگاه ها در شرایط پسابرجام

جلسه هیات امنای استان همدان به منظور بررسی و تصویب بودجه سال 95 این استان، صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تبریک میلاد حضرت امام حسن عسگری، پیروزی تاریخ ملت ایران و به فرجام رسیدن برجام، گفت: جامعه علمی و دانشگاهی کشور باید از این فرصت تاریخی بهترین استفاده را برای تسریع در رشد علمی، پژوهشی و فناوری کشور داشته باشند.

رییس دانشگاه ازاد اسلامی با بیان اینکه فرجام برجام نشان از حقانیت ملت ایران و اثبات صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشور است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از پیروزی تاریخی ملت ایران و شرایط پسا برجام در جهت بهبود کیفیت و افزایش هرچه بیشتر رشد علمی، پژوهشی و فناوری کشور استفاده خواهد کرد.

دکتر میرزاده به مشکلات پیش آمده در دوران تحریم اشاره کرد و گفت: بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی که با هزینه کلان اقتصاد ملی تامین شده بود، در دوران تحریم بدلیل نبود قطعات از کار افتاده بودند، که امیدواریم پس از این، فرصت و شرایط لازم برای تجهیز آرمایشگاه ها و رفع نواقص تجهیرات آرمایشگاهی فراهم شود و تجهیرات مذکور به چرخه خدمات علمی و فناوری کشور برگردند، زیرا تجهیزات علمی نقش عمده ای برای رشد شتاب علمی کشور دارند.

وی با بیان اینکه نمی توان نسبت به تقاضای اجتماعی مردم برای ادامه تحصیل بی تفاوت بود، گفت: کلیه دانشگاه های کشور می توانند در مقطع کارشناسی ارشد به 30 درصد و در مقطع دکتری تنها به 5 درصد از تقاضای علاقه مندان پاسخ دهند، بنابراین باید در جهت توسعه تحصیلات تکمیلی گام برداشت.

لزوم معرفی محصولات دانش بنیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه فن بازار علمی ایران

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در خصوص سامانه آزاد اکسپو گفت: در سامانه فن بازار ملی ایران(AzadExpo) محصولات شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه سامانه آزاد اکسپو منجر به فروش محصولات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شده است، گفت: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظفند مانند طرح ساها، محصولات شرکت های دانش بنیان خود را در سامانه فن بازار ملی ایران (آزاد اکسپو) معرفی و عرضه کنند.

همچنین دکتر میرزاده از اینکه هنوز نیمی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در برخی واحدها تجهیزات خود را در این سامانه معرفی نکرده اند انتقاد کرد و از روسای واحدها خواست هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند.

حضور دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان موجب افتخار این استان است

در ادامه جلسه مهندس نیکبخت استاندار همدان با بیان اینکه حضور دکتر میرزاده به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر جامه بزرگی به عنوان رییس واحد همدان، موجب رونق و بهبود شرایط آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی شده است، گفت: حضور دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان موجب افتخار این استان است.

استاندار همدان به اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی این استان اشاره کرد و افزود: از دانشگاه آزاد اسلامی همدان به منظور فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و فعالیت های علمی، پژوهشی و عمرانی در این استان تشکر و قدردانی می کنم.

اختصاص 37 درصد از فضای آموزشی استان همدان به دانشگاه آزاد اسلامی این استان

در ابتدای این جلسه دکترسعید جامه‌بزرگی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این استان گفت: تعداد کل موسسات آموزش عالی استان همدان 37 عدد است که سهم دانشگاه آزاد اسلامی همدان از این میزان 12 است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه 37 درصد از فضای آموزشی کل استان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تاکنون 88 هزار و 182 نفر فارغ التحصیل و دارای 127 رشته/ محل در مقطع کارشناسی ارشد و 28 رشته/ محل در مقطع دکتری است.

وی ادامه داد: در تهیه و تنظیم بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان 68 شاخص در نظر گرفته شده است، که توسعه تحصیلات تکمیلی از اهم برنامه های این دانشگاه است.

در ادامه این جلسه، با موافقت اعضا میزان شهریه دانشجویان این استان به تصویب رسید که بر اساس آن مقرر شد به منظور افزایش جاذبه رشته های دانشگاهی، شهریه ثابت دانشجویان موجود در رشته های غیرپزشکی در سال 95 افزایش پیدا نکرده و شهریه متغییر دانشجویان موجود (به جز رشته های غیرپزشکی) تا 15 درصد می تواند افزایش یابد و این اختیار به کمیسیون دائمی هیات امنای استان داده شد که براساس میزان تقاضای رشته های استان افزایش شهریه را کمتر از ١٥درصد در نظر بگیرد.

لازم به ذکر است بودجه استان همدان از حیث درآمد و هزینه 101 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 129 میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم استان با اصلاحاتی تصویب شد و مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به استحضار اعضای هیات امنا برسد.

20101

کد خبر: 573940

وب گردی

وب گردی