2000000000000 تومان از برق کشور سرقت می‌شود!

معاون وزیر ارتباطات گفت: با توسعه فناوری می‌توان در بخش‌های مختلف مصرف انرژی را کاهش داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مرتضی براری امروز در نشست هم‌اندیشی طرح جامع شهرستان هوشمند ساری گفت: حوزه علم و فناوری حوزه فرا رشته‌ای است و در کنار هر حوزه‌ای رود موجب توانمند شدن و تحول در آن حوزه می شود.

وی افزود: با ابزار و توانمندی های آی تی می توانیم شهر را هوشمند کنیم.

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون ساخت کالاهای خانگی به سمت هوشمند شدن پیش می رود، گفت: اگر شبکه مصرف برق کالا هوشمند شود و مسئولان هم متناسب با نیاز به تولید برق بپردازند صرفه جویی بسیار زیادی صورت خواهد گرفت.

او با بیان اینکه یک درصد از برق کشور که معادل 2 هزار میلیارد تومان است سرقت می شود، گفت: ورود حوزه آی تی در هر بخش موجب ایجاد اشتغال، توسعه، اشتغال، ایجاد کسب و کار و... بدون نیاز به دستگاه های دولتی می‌شود.

براری گفت: ما آمادگی داریم بزرگراه اطلاعاتی استان را با 68 مگ پهنای باند راه‌اندازی کنیم از این رو وجود 19 دانشگاه در ساری یک گنج است.

او با اشاره به اینکه در دولت بخش آی تی زیر بنای توسعه نامیده شده است، گفت: باید فضا را برای حضور سرمایه گذاران ای .تی فراهم کنیم تا سرمایه گذاران این حیث منتفع شوند.

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: ما آمادگی داریم شهر ساری را تبدیل به شهر هوشمند کنیم و با توجه به بخش‌های خصوصی که در این حوزه حاضر به فعالیت هستند امیدواریم بتوانیم جذب سرمایه خوبی در این حوزه داشته باشیم.

20102

کد خبر: 573946

وب گردی

وب گردی