اپلیکیشن پیام‌رسان موبایلی واتس آپ از این به بعد از کاربران هزینه عضویت دریافت نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، جان کوم، مدیرعامل واتس آپ گفت: این سرویس راه‌هایی را جست‌وجو خواهد کرد که مشاغل بتوانند با کاربرانش در ارتباط باشند تا درآمد از دست رفته جبران شود.

اپلیکیشن پیام‌رسان موبایلی واتس آپ از تمام کابران خود پس از سال اول عضویت، سالانه یک دلار بابت تمدید حساب کاربری دریافت می‌کرد.

این درحالیست که جان کوم در کنفرانس طراحی زندگی دیجیتال گفت: شرکتش در هفته‌های آتی لغو دریافت هزینه عضویت را شروع خواهد کرد زیرا کارایی ندارد.

این اقدام تغییر استراتژی فیس بوک و واتس آپ است که طرح پرداخت حق عضویت را بدلیل نداشتن تبلیغات و برای توجیه 22 میلیارد دلاری که فیس بوک در سال 2014 برای خرید این اپلیکیشن پرداخت کرد، شروع کرده بود. زمانیکه فیس بوک واتس آپ را خرید این سرویس 450 میلیون کاربر داشت.

مارک زاکربرگ، مدیر و موسس فیس بوک پیشتر گفته بود که انتظار دارد واتس آپ به نقطه قوت این شرکت بدل شود ولی این سرویس هنوز به یک میلیارد کاربر دست نیافته است.

جان کوم گفت: از آنجا که طرح پرداخت حق عضویت در بسیاری از کشورها واقعا جواب نمی‌دهد و ما نمیخواهیم مردم فکر کنند که ارتباطات آنها با جهان قطع خواهد شد، ما این برنامه را کنار می‌گذاریم. بسیاری از مردم کارت اعتباری برای پرداخت حق عضویت ندارند.

وی گفت: ما نمی‌خواهیم مردم فکر کنند که ارتباطات آنها با جهان قطع خواهد شد.

او گفت: ادغام با فیس بوک به واتس آپ اجازه داد که روی رشد و روی ارتقای محصول متمرکز شود تا درآمدزایی. ما در دو سال گذشته زمان زمان و انرژی زیادی را روی مدل حق عضویت صرف نکردیم.

کوم افزود: تصمیم دریافت حق عضویت الزاما برای درآمدزایی نبود بلکه اطمینان از این موضوع که با حذف تبلیغات کار مفیدی برای کاربران انجام شود.

مدیران اجرایی فیس بوک نیز با این منطق موافقند.

واتس آپ می‌گوید امسال مدل جدید تجاری خود را شروع خواهد کرد که به سازمانها و شرکتها اجازه میدهد با رضایت خود کاربران با آنها در ارتباط باشند.

در حال حاضر مسنجرفیس بوک دیگر سرویس پیام‌رسان این شبکه اجتماعی از سازکار مشابهی استفاده میکند و به مشاغل این امکان را میدهد که با کاربران در ارتباط باشند.

براساس این ایده مشاغلی همچون بانکها میتوانند تراکنشها را به مشتریان خود اطلاع دهند یا شرکتهای هوایی تاخیر پروازها را به مشتریان خود بگویند.

20102

کد خبر: 573947

وب گردی

وب گردی