راه اندازی چهار ایستگاه دوچرخه در معابر مرکزی شهر تهران

شهردار منطقه 11 تهران ضمن اعلام راه اندازی 4 ایستگاه دوچرخه سواری تا پایان سال گفت:استفاده از دوچرخه به عنوان پاک ترین مدل حمل و نقلی  و نیز وسایل حمل و نقل عمومی می تواند به کاهش آلودگی هوای شهر تهران تا 40 درصد کمک کند.

ایسکانیوز :نصراله آبادیان؛ 40درصد آلودگی هوای شهر تهران را مربوط به استفاده ازالگوهای شخصی حمل و نقل عنوان کرد که می توان با فرهنگسازی برای استفاده شهروندان از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی؛ از بحران آلودگی هوا خارج شد.

به گفته او ؛ با وجود 80هزار دستگاه تاکسی در شهر تهران که یکی از بزرگترین ناوگان تاکسی رانی جهان است و رقم آن معادل تاکسی های شهرهای بزرگ دنیاست ؛ استفاده از دوچرخه، تاکسی ، اتوبوس ومترو بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هواست.

او با بیان این که عدم فرهنگسازی در این زمینه باعث شده است تا شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده بهینه نکنند ؛ توجه به این موضوع و نیز الزامات قانونی را 2 راهکار مهم برای برون رفت از بحران آلودگی هوا دانست و افزود: در همین راستا توجه به زیر ساخت های شهری از جمله هوشمند سازی مبادی ورودی منطقه در سال 94 انجام شده است و حرکت رانندگان بین خطوط نیز کنترل می شود.

آبادیان گفت : در نیمه اول سال 95 نیز مهم ترین اقدام حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه 11 در بخش هوشمند سازی خواهد بود تا از طریق الزامات قانونی و نیز آموزش هایی که به رانندگان داده می شود ؛ شاهد کاهش تخلف و ایجاد انضباط و آرامش در ترافیک بخش مرکزی شهر تهران باشیم.

آبادیان با یاد آوری اقداماتی که در زمینه توسعه مترو و خطوط بی آر تی در شهر تهران انجام شده است ؛ بر توجه جدی مسئولان برای ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تأکید کرد.

راه اندازی 4ایستگاه دوچرخه درمنطقه 11 با اولویت مسیرهای غرب به شرق که هم اکنون در خیابان امام خمینی (ره) در حال چیدمان است ؛ از دیگر برنامه های مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا و استفاده از الگوهای پاک در شهر تهران است که تا پایان سال دایر خواهد شد.

105105

کد خبر: 574048

وب گردی

وب گردی