ایران در مبارزه با مواد دخانی پیشرو است

رئیس دبیرخانه کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد دخانی یک پیشرو درمیان کشورهای درحال توسعه منطقه خاورمیانه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، خانم دکتر ورا سیلوا که به همراه اعضای این دبیرخانه به ایران سفر کرده است روز گذشته در دیدار با دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشورمان با بیان اینکه پس از پیوستن ایران به کنواسیون جهانی مبارزه با دخانیات، پیشرفته های قابل توجهی در این مورد به دست آورده است، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد دخانی یک کشور پیشرو در میان کشورهای درحال توسعه منطقه ی خاورمیانه است.

دکتر ورا سیلو افزود: با وجود این اقدامات هنوز شاهد مصرف قلیان در بین جوانان و به ویژه زنان ایرانی هستیم.

او یکی ازمهمترین راهکارهای مبارزه با دخانیات که در اکثر کشورهای موفق اجرا و موثر بوده است را اخذ مالیات بر مواد دخانی از جمله قلیان عنوان کرد و گفت: اخذ مالیات هیچ ارتباطی با افزایش قاچاق مواد دخانی ندارد.

به گزارش وبدا، رئیس دبیرخانه کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت گفت: اگر دولت و مجلس ایران این اقدام اساسی را انجام دهند ، جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با دخانیات به موفقیت های بیشتری دست پیدا خواهد کرد.

20106

کد خبر: 574049

وب گردی

وب گردی