عضو جامعه روحانیت مبارز: رد صلاحیت‌ها باعث دلخوری ما شده است

حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز نوشت: من هم انتظار این میزان از رد صلاحیت‌ها را نداشتم.

به گزارش ایسکانیوز، اهم سخنان وی از این قرار است:

بسیاری از آدم‌های محترم و متدین در آستارا و فومن که خودم متعلق به همان خطه هستم و همین طور تبریز که رد صلاحیت شده‌اند را می‌شناسم. در واقع این رد صلاحیت‌ها باعث دلخوری ما شده است. من امیدوارم که شورای نگهبان تجدیدنظری کند. البته هر صندلی مجلس 43 نفر مشتری دارد و معلوم نیست که اصلا اینها وقت کرده باشند صلاحیت همه این 12 هزار نفر را موبه مو بررسی کرده باشند یا نه. باید از آقایان سوال کرد که چطور در این وقت کم این کار را کرده‌اند. بنده هم از این رد صلاحیت‌ها ناراحت هستم. بعضی از افراد خوشنام که عزت و احترام بین مردم دارند، زیر آبشان زده شده است!‌ ظاهرا بعضی درباره آدم‌ها اطلاعات غلط داده‌اند. در شهرستان‌ها این کار صورت گرفته است. من واقعا دلم می‌خواهد شورای نگهبان تجدید نظری داشته باشد.

اصلاح‌طلبان جایگاهی در انقلاب ندارند. مثل جبهه ملی و نهضت آزادی. اصلاح‌طلبان فرقی با آنها نمی‌کنند. آنها نه ترور شده‌اند، نه شهید داده‌اند، نه جبهه رفته‌اند، نه برای انقلاب کاری انجام داده‌اند. اصلاح‌طلبان در مجلس ششم خودشان را لو دادند. آنها از حاکمیت بیرون رفته‌اند. اتاق فکر لندن تشکیل دادند. اینها چه گلی به سر مملکت زده‌اند که حالا می‌خواهند کاندیدا شوند؟! اصلاح‌طلبان می‌خواهند از ضعف روحانی استفاده کنند.

من هم از شورای نگهبان خواهش می‌کنم تحقیق بیشتری کند. ما هم خودمان برای رد صلاحیت‌ها عزاداریم. بهترین آدم‌ها را مثل آقای (شاپور) مرحبا در آستارا رد کرده‌اند. بهترین جوان‌هایی که تحصیلکرده هستند، مثل آقای مهندس زبردست را در فومن رد کرده‌اند. آدم‌هایی که ولایت‌مدار هستند. من پریشب در تبریز بودم. حاج سلمان (خدادادی؟!) که آدمی است که قبلا نماینده مردم در مجلس بوده است و آبروی زیادی در بین مردم آذربایجان دارد را رد کرده‌اند.

{درباره حمله گروهی از افراد به سفارت عربستان}عده‌ای هستند که ما به آنها اصطلاحا شیعیان انگلیسی می‌گوییم. اینها شنونده حرف‌های رهبری نیستند. به میل خودشان هر کار غلطی را انجام می‌دهند. دولت باید مراقب باشد که این اتفاق‌ها نیفتد. بحث سفارت آمریکا با این قضیه فرق می‌کند. الان نباید این کار انجام می‌شد. البته قطع رابطه را هم آنها انجام دادند نه ما. ما امیدواریم به شکل مسالمت آمیز مسائل حل شود. البته عربستان خیلی بد کرده است. آن سالی که حجاج ما را در مکه کشتند، همین موردی که در منا اتفاق افتاد و جنایتی که انجام دادند.

**{درباره تقلید صدای آیت الله جنتی در برنامه دید در شب}عرض کنم که خدا می‌داند که من چقدر آیت‌ا... جنتی را دوست دارم. قبل از انقلاب در زندان با هم، هم اتاق بودیم. من فقط اشتباهی که انجام دادم این بود که مثل ایشان حرف زدم وگرنه عقیده دارم که خودش خواست جک‌هایش گفته شود. سه تا سوال کرد، من هم جواب دادم. عقیده من این است که چون خودش به جک‌ها خندید، دیگر ضد انقلاب برای او جک نخواهد ساخت. نیت من خدمت به آقای جنتی بود. ایرادی که به خودم می‌گیرم این است که‌ ای کاش صحیح و سالم حرف می‌زدم.

منبع: آرمان

201/201

کد خبر: 574084

وب گردی

وب گردی