با حضور شخصیت‌های نامدار عرصه قلم و نشر/تجلیل از کتابداران و ناشران بر‌تر کتاب‌های دانشگاهی

15 بهمن ماه جاری آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه کتاب سال ابن‌سینا دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، کرم‌الله دانش‌فرد معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام این خبر و با بیان اینکه آیین اختتامیه دوازدهم اسفند 94 برگزار خواهد شد، گفت : جایزه کتاب سال یکی از نوآوری‌هایی است که به دستور حجت‌الاسلام دکتر سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است .

به گفته معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات ، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند کتاب‌های چاپی و دیجیتالی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال به نشانی تهران، میدان پونک، انتهای بلوار اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ساختمان علوم پایه، طبقه اول، اتاق ۱۲۱ ارسال کنند.

وی از راه‌اندازی تارنمای www.ebnesina-bookaward.iau.ir به منظور ارائه اطلاعات و تازه‌ترین رویداد‌ها و خبرهای مربوط به دومین جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: ترویج و ارتقای فرهنگ نویسندگی و کتابخوانی، توجه به نویسندگان دانشگاهی به عنوان سرمایه‌های انسانی، تقویت انتشار کتاب در دانشگاه، برقراری ارتباط دانشگاه با جامعه به منظور رشد فرهنگ کتابخوانی، ترویج ارزش‌های اخلاقی و انسانی با نگرش نیاز عمومی به علم و دانش، تشویق و ایجاد انگیزه برای نویسندگان جوان دانشجو، افزایش میزان ارتباط نوقلمان با پیشکسوتان عرصه قلم و معرفی آثار ممتاز نویسندگان عضو خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی از جمله اهداف مهم اهدای دومین جایزه کتاب سال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه یکی از محورهای مورد نظر هیات داوران برای انتخاب آثار بر‌تر، تازگی و دانشگاهی بودن کتاب‌هاست، خاطرنشان کرد: در آیین اختتامیه دومین جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی که 12 اسفند با حضور شخصیت‌های نامدار عرصه قلم و نشر در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود از کتابداران، ناشران و فروشندگان و خادمان بر‌تر کتاب‌های دانشگاهی نیز تجلیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و به‌ویژه جامعه دانشگاهی، یادآور شد: کتاب یک ابزار فرهنگی بی‌رقیب در عرصه فرهنگ و دانش است که نگرش فرد درباره جهان پیرامون او را متحول می‌کند. تجربه دوران‌های مختلف نشان می‌دهد که این ابزار فرهنگی، رشد و پویایی جوامع را تضمین و در عصر حاضر نیز با وجود رشد روزافزون رسانه‌ها و رایانه‌ها، کتاب همچنان جایگاه منحصر به فرد خود را حفظ کرده است.

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد: مراسم هفته کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی یک رخداد مهم فرهنگی در میان دانشگاه‌های کشور است و با رویکردهای مختلف که بیشتر مرتبط با حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ادبی است، برگزار خواهد شد.

دانش‌فرد، محورهای موضوعی دومین جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی را کلیات (منابع مرجع، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، تصحیح نسخ خطی)، فلسفه و روان‌شناسی (فلسفه، روان‌شناسی، کلام، منطق)، دین (دین‌شناسی، اسلام‌شناسی، اخلاق، فقه و اصول، سیره)، اجتماع (علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تعلیم و تربیت، ارتباطات) و تاریخ و جغرافیا عنوان کرد.

10101

کد خبر: 574141

وب گردی

وب گردی