تولید نرم افزار پزشکی پایش افراد  MDSS در واحد علوم و تحقیقات

رئیس مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک واحد علوم و تحقیقات، هدف از طرح پایش سلامت را پیشگیری و درمان  از طریق ارجاع بیماری به مراکز درمانی خارج از محیط دانشگاه عنوان کرد و بیان کرد: مراحل بعد این طرح بر روی رصد سلامت دانشجویان سال اول و دوم دکتری متمرکز است.

به گزارش ایسکانیوز، محسن سلمان نژاد رئیس مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح پایش سلامت با محوریت کارکنان و اساتید این دانشگاه، از شرکت 800نفر از 1500 استاد و کارمند این واحد در این طرح تاکنون خبر داد و گفت : با اجرای این طرح، بخش زیادی از مشکلات و بیماری های پنهان شرکت کنندگان، شناسایی شد.

دکتر سلمان نژاد از ایجاد سیستم متمرکز به منظور حفظ ارتباط بیماری و پزشکان واحد در مراحل آتی طرح خبر داد و افزود : در حال حاضر شرکت کنندگان در طرح پایش سلامت واحد علوم و تحقیقات، می توانند روند درمانی خود را از طریق پروفایل ایجاد شده در ایکون مربوط به طرح بر روی وب سایت اطلاع رسانی واحد پیگیری کنند.

وی از برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با پیشگیری و درمان در اینده نزدیک نوید داد و عنوان کرد: با تولید نرم افزار پزشکی پایش افراد MDSS علاوه بر پایش سلامت، کادر درمانی به جای افراد در اندیشه سلامت آنها باشند.

سلمان نژاد برای ایجاد سیستم هماهنگ با مراکز درمانی خارج از واحد برای یکپارچه سازی روند درمانی بیماران ابراز امیدواری کرد و گفت: هدف بلند مدت این طرح، ایجاد یک شبکه اطلاعاتی برای کلینیک های درمانی مطابق با استانداردها جهانی است .

وی از فعالیت مرکز تحقیقات سلامت در حوزه سالمندی با محوریت پیشگیری پیش از نیاز به طب سالمندی، خبر داد و افزود : بزودی پروژه مشترک با دانشکده "ای تی" و نیز ایجاد مرکز مشاوره روانشناسی با همکاری دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات کلید خواهد خورد.

سلمان نژاد با اشاره به همکاری با بیمارستان فرهیختگان پس از بهره برداری کامل آن در آینده نزدیک، افزود: هزینه های فعلی درمانی در مرکز درمانی واحد علوم و تحقیقات بسیار کمتر از نرخ مراکز درمانی کشور است باید توجه داشت که هزینه های پیشگیری برای جوانان بسیار ناچیز تر از هزینه های سرسام آور درمانی در سال های آتی عمر است.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مناسب برای فعالیت این مرکز، تصریح کرد : در فازهای اتی،علاوه بر کلینیک مشاوره تغذیه و روتنشناسی بخش های اپتومتری و پیکر سنجی، برای شناسایی اختلالات قد و وزن و قامت مراجعه کنندگان، نیز به خدمات طرح پایش سلامت واحد علوم و تحقیقات افزوده می شوند.

سلمان نژاد بیان کرد: ساعت فعالیت مرکز سلامت واحد علوم و تحقیقات 8 صبح تا 4 بعد از ظهر است که در فازها بعدی، افزایش ساعت کاری تا 8 شب در دستور کار قرار دارد.

10101

کد خبر: 574145

وب گردی

وب گردی