تحقق رویای چندین ساله/مایکروسافت به دنبال تماس تصویری به شکل علمی-تخیلی+عکس

با سریع‌ترین شدن هر چه بیشتر سرعت اینترنت موبایل در دنیا، برقراری تماس تصویری هم محبوبیت بالایی پیدا کرده است؛ طوری که توانایی تصویربرداری دوربین‌های جلوی گوشی‌های هوشمند، هر روز بهتر از قبل می‌شود. با این حال، مایکروسافت ایده‌ی بهتری برای برقراری تماس‌های تصویری پیدا کرده است، ایده‌ای که شاید آغاز تماس‌های تصویری به سبک فیلم‌های علمی-تخیلی محسوب شود.

به گزارش ایسکانیوز، پروژه‌ای که مایکروسافت به راه انداخته، Room2Room نام دارد. مایکروسافت قبلا هم پروژه‌ای به اسم IllumiRoom برای بازی‌های ویدیویی معرفی کرده بود که از تعداد زیادی پروژکتور و حسگر برای شبیه‌تر کردن هر چه بیشتر یک اتاق به بازی استفاده می‌کرد. پروژه‌ی IllumiRoom مایکروسافت در ابتدا اتاق را با استفاده از چند کینکت پیشرفته بررسی می‌کرد و یک مدلی سه بعدی از اتاق می‌ساخت. سپس ویدیو پروژکتورهای متعددی ظاهر اتاق را با استفاده از نور و تصاویر عوض می‌کردند. این طور که به نظر می‌رسد، Room2Room هم از همین تکنولوژی استفاده می‌کند.

پروژه‌ی Room2Room مایکروسافت می‌تواند تصاویر افراد را روی بخش‌های مختلف یک اتاق، آن هم به صورت زنده، بیاندازد. در نتیجه به هنگام صحبت، دقیقا یک فرد را به اندازه‌ی واقعی‌اش می‌بینید.

البته این پروژه فعلا در مراحل اولیه‌اش قرار دارد و برای به راه انداختن‌اش، نیاز به اتاقی مخصوص و پروژکتورها و حسگرهای مختلف است. در نتیجه تا دیدن چنین تکنولوژی در خانه‌های‌مان زمان زیادی مانده است. فعلا بهترین انتخاب برای داشتن تماس تصویری، استفاده از یک ایکس‌باکس‌وان به همراه کینکت و نرم‌افزار اسکایپ است.

منبع: MIT Technolgy Review

10101

کد خبر: 574179

وب گردی

وب گردی