کالبد شکافی از قراردادهای جدید نفتی در برنامه امشب ثریا

همزمان با جنجال های رسانه ای این روزها پیرامون قراردادهای جدید نفتی وزارت نفت ایران موسوم به IPC و با توجه به اهمیت موضوع، ثریا در برنامه زنده امشب خود به کالبدشکافی این قراردادها می پردازد. قراردادهایی که در صورت اجرایی شدن، تا چند دهه صنعت نفت کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه یک، میهمانان این برنامه مهندس محمد رضا اکبری، کارشناس حوزه سیاستگذاری صنعت نفت و دکتر فرشید فرحناکیان، دانشجوی دکتری حقوق نفت و گاز و وکیل دادگستری به پرسش های برنامه پاسخ خواهند گفت. برنامه ثریا از ابتدای هفته جاری از مسئولان وزارت نفت برای حضور در برنامه و پاسخگویی به ابهامات و انتقادات مطرح شده پیرامون طراحی جدید این وزارتخانه دعوت کرده است که علیرغم پذیرش نظرات مسئولان آن وزارتخانه در خصوص ترکیب سایر میهمانان و کارشناسان منتقد برنامه، از حضور در برنامه امشب خودداری کردند. در این برنامه ضمن معرفی انواع مختلف قراردادهای نفتی در دنیا، مهترین ابهامات مطرح شده پیرامون نسخه جدید وزارت نفت برای میادین نفتی کشور بررسی خواهد شود. همچنین تلاش می شود نزدیکی این قراردادها با اهداف ذکر شده برای آن ها ارزیابی شود. در این برنامه همچنین از مردم پرسیده شده است: به نظر شما شفاف شدن جزئیات قراردادهای نفتی تا چه میزان به کاهش فساد و تامین حداکثری منافع ملی منجر می شود؟1 - کم 2- تا حدودی 3- زیاد
که می توان از هم اکنون با ارسال عدد گزینه مورد نظر به شماره پیامک 300001435 در این نظرسنجی شرکت کرد. برنامه ثریا، با شعار «دیدبانی برای پیشرفت» چهارشنبه ها ساعت 19:30 بعد از خبر ساعت نوزده، از شبکه یک سیما به صورت زنده به روی آنتن می‌رود که سعی دارد با نگاهی انتقادی و در عین حال امیدآفرین، به چاره جویی مهم ترین مسائل روز کشور بپردازد.

401401

کد خبر: 574185

وب گردی

وب گردی