بوی افراد دیابتی مانند سیب ‌گندیده است!/آیا بوی بدن می تواند نشان دهنده بیماری باشد؟

آیا می دانستید بوهایی که از قسمت های مختلف بدن افراد استشمام می‌شوندمنحصر به فرد هستند و برای هر فرد ترکیب متفاوتی می‌سازند؟

نیوشا یعقوبی ـ ایسکانیوز: عواملی مانند سن ، رژیم های غذایی مختلف، جنسیت ، متابولیسم (سوخت و سازبدن )و سلامتی بر این بو تاثیر می‌گذارند.

به گزارش سی ان ان، "مت اولسن" روانشناس تجربی در موسسه کارولینسکا در سوئدمعتقد است: شدت گرفتن برخی بیماری ها ناشی از اسشمام بوهای مختلف بدن یک فرد بیمار هستند. بوی یک شخص تنها از پوست او استشام نمی‌شود، بلکه نفس، خون و ادرار افراد نیز می‌تواند نشان دهنده سلامت یا بیماری آنها باشد.

بوی افراد دیابتی مانند سیب ‌گندیده است!

مطالعات گسترده ای در زمینه بیماری ها و بوهایی که از بیماران استشمام میشود صورت گرفته است.از جمله از افراد مبتلا به تب تیفوئید بویی نان پخته، از افراد مبتلا به تب زرد، بویی استشمام می شود که شبیه بوهایی است که درقصابی ها استشمام می شود. بدن افراد مبتلا سل و غدد لنفاوی گردن بویی مانند آبجوی بیات از خود ساطع می کند.دیابت نیز، بویی شبیه به سیب گندیده دارد.

جورج پرتی، یک شیمیدان آلی در مرکز شیمیایی مونل در حال مطالعه روی بوی بدن افرادی بیش از 30 سال است.

او می گوید:من از حمل و نقل عمومی استفاده می کنم تا بتوانم بوهای مختلف را شناسایی کنم.

تیم اولسن در یک چالش عمومی اقدام به اینکه چگونه بوی افراد می تواند نشان دهد فرد بیمار بوده یا به تازگی آلوده شده است. تصور می شود که این فرایند موجب تغییر حس انسان‌ها و هدایت آنها به سوی روشنی و تکامل و یافتن راهی برای سالم ماندن آنها است.

بو کردن بیماران!

یک تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند به تعدادی از داوطلبان لیپوپلی ساکارید (LPS) تزریق کنند و آنها را مجبور کنند تا ورزش کنند. آنها باکتری هایی را با یکدیگر ترکیب کردند که میدانستند به صورت ذاتی فعال در مقابل اشتعال فعال خواهند شد. با تزریق LPS به داوطلبان ، بوی بدن آنها از زیر بغل شان استشمام شد. آنها برای بررسی نظر هیئت داوران همچنین فردی که با حس بویایی قوی که تعلیمات لازم در این زمینه را دیده بود،آماده بودند. از نظر او شدت بویی که از یک فرد 40 ساله ساطع می شد، بیشتر از سایر افراد بود. پس از برسی های لازم مشخص شد این فرد از داوطلبان بیمار بوده است.این اولین مطالعه تجربی ای بود که نشان داد زمانی که افرادبیمار هستند،بوی متفاوتی را از خود ساتع می کنند.

20106

کد خبر: 574188

وب گردی

وب گردی