برگزاری کارگاه ISO/IEC 17025  دردانشگاه آزاد اسلامی رشت

کارگاه ISO/IEC 17025 با حضور سرپرست دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان وجمعی از کارشناسان و مدیران آزمایشگاه واحد ها و مراکز دانشگاه آزاداسلامی استان گیلان در سالن جلسات مرکز رشد واحدهای فناور استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه ابتدا دکتر شهاب شریعتی سرپرست دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تشکر از مسئولین سازمان مرکزی و دبیر هیات امنای استان جهت حمایت از برگزاری چنین کارگاهی، با یادآوری اهمیت ساها (سامانه آزمایشگاههای همکار آزاد) در دانشگاههای آزاد اسلامی بیان کرد: برگزاری چنین کارگاههایی جهت ارتقای سطح توانمندیهای کارشناسان آزمایشگاهها و مدیران پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان ضروری است و باید استمرار یابد.

در ادامه دکتر حسین فلاح باقر شیدایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر کمیته استانی ساها ایجاد شبکه ملی ساها را موجب ساماندهی شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کشور دانست و اضافه کرد: ایجاد شبکه ملی ساها در دانشگاه آزاد اسلامی کشور که با دستور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است، باعث شد تا حدود 7600 آزمایشگاه و 3400 کارگاه ساماندهی شده و این ساماندهی باعث بوجود آمدن حرکتی بسیار ارزنده و بزرگ در سطح ملی است.

وی ضمن تقدیر از حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه اداره کل توسعه و پشتیبانی شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی، جهت ساماندهی آزمایشگاههای سراسر کشور عنوان کرد: با حمایت ها و پیگیری های رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان، کارهای اساسی برای ارتقای آزمایشگاههای استان و کسب درآمد از منابع غیر شهریه ای انجام شد که در این راستا می توان به انتخاب کاتالوگهای آزمایشگاهی واحدهای رشت و لاهیجان به عنوان کاتالوگهای برتر واحدهای کشور، اخذ مجوز همکار آزاد و عضویت در شبکه فناوریهای راهبردی برای آزمایشگاههای پیشرفته سنجش و ارزیابی مواد واحد رشت اشاره کرد.

فلاح افزود: با توجه به بخش نامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تمام واحدهای دانشگاهی ملزم به استقرار و پیاده سازی سیستم مدیریتی ISO/IEC 17025 در آزمایشگاههای خود تا پایان سال 1395شده، از اینرو هدف ازبرگزاری این کارگاه دو روزه، آموزش و افزایش توانمندی علمی برای پیاده سازی این سیستم مدیریتی است.

لازم به ذکر است این کارگاه دو روزه که به همت حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزارشد الزامات و مدیریت سیستم مدیریت آزمایشگاهها مبتنی بر ISO/IEC 17025 در دو نوبت صبح و عصر برای حاضرین تشریح شد. در حاشیه برگزاری این کارگاه، شرکت کنندگان از واحدهای فناور و پایلوت استخراج کافئین از چای مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور واحد رشت بازدید کردند.

20101

کد خبر: 574382

وب گردی

وب گردی