نسبت میزان اعضای هیات علمی به دانشجو در کشور چقدر است؟/احتمال تمدید زمان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون امور آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به برنامه 5 سال دوم دانشگاه آزاد اسلامی که از سال 1395 تا 1399 آن را در  هیات های امنای استانی برنامه ریزی می کنیم، هدفگذاری شده است تا در پایان برنامه، آمار نسبت استاد به دانشجو، به نسبت 1 به 37 برسد و در سال 1404 و برنامه 5 ساله سوم دانشگاه آزاد اسلامی، این نسبت 1 به 27 برسد.

فرهاد حسین زاده لطفی معاون امور آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: نسبت هیات علمی به مجموعه دانشجویان در آموزش عالی کشور 1 به 65 است. بدین معنا که در سراسر کشور به ازای هر 65 دانشجو 1 عضو هیات علمی تمام وقت حضور دارد.

او در ادامه درباره میزان این نسبت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این نسبت هم اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی، 1 به 48 است. و این موضوع هم بدین معنا است که به ازای هر 48 دانشجو، 1 عضو هیات علمی تمام وقت وجود دارد.

حسین زاده لطفی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 1394/6/24 تفاهم نامه ای با وزارت علوم منعقد کرده است، بر این اساس و با توجه به این تفاهم نامه، هر 3 عضو هیات علمی مدعو 1 عضو هیات علمی تمام وقت محسوب می شود و هر دو عضو هیات علمی نیمه وقت هم 1 عضو هیات علمی تمام وقت محسوب خواهد شد. با احتساب این آمار، نسبت کل اعضای هیات علمی به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی 1 به 42 است.

او در ادامه به برگزاری اجلاس هیات های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به برنامه 5 سال دوم دانشگاه آزاد اسلامی که از سال 1395 تا 1399 آن را در هیات های امنای استانی برنامه ریزی می کنیم، هدفگذاری شده است تا در پایان برنامه، آمار نسبت استاد به دانشجو، به نسبت 1 به 37 برسد و در سال 1404 و برنامه 5 ساله سوم دانشگاه آزاد اسلامی، این نسبت 1 به 27 برسد.

معاون امور آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ان شاالله امیدواریم با این هدف‌گذاری که در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است و همچنین تلاش همه واحد ها برای جذب هیات علمی به این هدف نائل شویم.

او در ادامه درباره فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فراخوان دوم جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 94 است از تاریخ 1394/10/5 شروع شده است. در این اعلام فراخوان سه هزار و نهصد نفر در رشته گرایش های مختلف و همچنین غالبا به صورت P.H.D اعلام نیاز شده است.

او در ادامه در باره زمان پایان این فراخوان گفت: در زمان بندی اعلام شده تا حدود یک ماه دیگر این سامانه برای ثبت نام باز خواهد بود و ادامه خواهد داشت. اما درباره ادامه آن باید در پایان این مدت، مشاهده کنیم که آیا نیاز های ما در خصوص اعضای هیات علمی برطرف خواهد شد یا خیر.

20101

کد خبر: 574394

وب گردی

وب گردی