جلودارزاده:مجلس دهم بازنگری جدی قوانین را مدنظر قرار دهد/تا وقتی سیاست و اقتصاد پیوند تنگاتنگی با هم دارند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

سهیلا جلودار زاده گفت: جلوگیری از فساد و رفع قانون بازدارنده تولید دو اقدام مهم در مجلس پسا تحریم هستند که برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی توجه به آن‌ها از ضروریات است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا سهیلا جلودارزاده در کنگره حزب اسلامی ایران زمین که صبح امروز در سالن ایوان شمس برگزار شد، در رابطه با وظایف مجلس در شرایط پسا برجام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: با بررسی وضعیت اقتصاد کشورمان شاهدیم که موتور اقتصادی کشور در بخش تولید در حال نیمه سوز و متوقف شدن است، پس نیازمند به اقدام اوژانسی هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در کشور هر کسی حاکم باشد و در مجلس هر گروهی اکثریت را داشته باشد باید موضوع بازنگری جدی قوانین را مدنظر قرار دهد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از قوانین ضروری که باید در آن بازنگری شود قانون مالیات است گفت: متاسفانه امروز در کشور تعیین میزان مالیات به دست ممیزی های مالیاتی افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه قانون رفع موانع تولید نیاز به بازنگری دارد خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات حوزه صنعت و توسعه کشورمان ناشی از قوانین موجود و بخشی از مشکلات ناشی از فساد اداری و دولتی بودن اقتصاد است که باید به این موضوعات رسیدگی شود.

جلودارزاده خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم در کشور اصلاح کنیم و اگر اصولی داریم باید عمل و اخلاق اصلح را در جامعه مستقر کنیم، بنابراین جلوگیری از فساد و رفع قوانین بازدارنده باید در مجلس پسا تحریم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

وی در رابطه با نقش اخلاق در انتخابات و تاثیر آن‌ها در حضور حداکثری مردم پای صندوق آرا گفت: حکومت های جمهوری عمر زیادی در روی زمین ندارند، اما اعتقاد ما این است که شیعه یک حزب تمام عیار است و اسلام مکتب سیاسی دارد و مبتنی بر دموکراسی و احترام به هویت و شخصیت فرد فرد انسان ها است و نمونه آن پیمان صلح پیامبر (ص) است که به امت اجازه مشورت در مسائل سیاسی زمان را داد. پس در اسلام هیچ‌گاه حکومت یک فرد بر افراد دیگر را نداریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه در دنیای امروز با وجود تفاوت سلایق احزاب شکل گرفته اند و می‌توانند به عنوان مکتب های آموزش سیاسی در کشور نقش ایفا کنند توضیح داد : در حال حاضر در شهرهای کوچک احزاب محلی و منطقه‌ای به صورت سنتی کار می‌کنند اما تا وقتی نظام حزبی از روی قانون شکل نگیرد کاربرد احزاب را یا روزنامه ها به عهده می گیرند و یا نهادهای فرهنگی ، نظامی و کشوری .

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی یک نهاد نظامی،‌انتظامی و یا قضایی مسئولیت یک حزب را بر عهده می گیرد نتایج مطلوبی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر به احزاب در کشور اجازه فعالیت داده شود تا مردم را آموزش دهند سلایق مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شناسنامه دار می شوند و در سرنوشت کشور به خوبی موثر واقع خواهند شد.

جلودارزاده با بیان اینکه در انتخابات های دوره های مختلف مجلس در شهرهای کوچک اراده مردم به نحوی محقق می‌شود گفت: در تهران و شهرهای بزرگ به دلیل جمعیت زیاد و تعداد کم نمایندگان بدون داشتن احزاب ، رای های متناسب با نظر جامعه شکل نمی گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه احزاب دانشگاه های سیاسی هستند، تصریح کرد: بصیرت مردم در اثر معرفت و تجربه به دست می آید که احزاب در این راستا بسیار می‌توانند موثر واقع شوند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با تاثیر احزاب در رعایت حق الناس در انتخابات افزود: احزاب می‌توانند ناس را تقویت کنند تا خودشان حقشان را جاری کنند ، بگیرند و شکل بدهند.

جلودارزاده همچنین در رابطه با اولویت های مجلس دهم از نگاه اصلاح‌طلبی تصریح کرد: من سخنگوی اصلاحات نیستم و نظر خود را می گویم و معتقدم اگر در مجلس آینده جایی برای اصلاح‌طلبان باقی بماند باید مجلسی باشد که دولت را در انجام برنامه‌های توسعه ای که در راستای سند چشم انداز 1404 است همراهی کنند و اجازه حرکت به دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی را بدهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید براینکه مجلس باید با دولت در مسیر تحقق چشم انداز و اقتصاد مقاومتی هماهنگ باشد ، یاد آور شد: مجلس باید بودجه را متناسب با اختیارات تقدیم کند و نیروی کار کشور را بر اساس نیاز جامعه مورد توجه قرار دهد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس آینده باید از دل مشکلات ، علت ها را جستجو کرده و یکی یکی آن‌ها را حل کند ، گفت: در مجلس آینده باید از همکاری بخش خصوصی برای حل مشکلات بهره گرفته شود و اجازه استفاده از دانش همه دنیا در مسیر حل مشکلات و ساخت زیرساخت ها داده شود.

جلودارزاده با بیان اینکه تا وقتی سیاست و اقتصاد پیوند تنگاتنگی با هم دارند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، خاطر نشان کرد: در مجلس اصلاح‌طلبی اصلا نباید توصیه به استخدام کسی شود بلکه باید برای همه ظرفیت های موجود اشتغال ایجاد شود تا افراد بدون منت در شغل مرتبط با تخصصشان مشغول به کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه در یک مجلس اصلاح‌طلب نباید اجازه تخلف های سه هزار میلیاردی داده شود، تصریح کرد: نباید در مجلس اصولگرا و اصلاح طلب این اتفاقات بیفتد و مجلس با هر هویتی باید مانع هر اقدام خلاف دین و شرع شود و نمایندگان برخورد جدی و قاطع داشته باشند یعنی توسعه ، پاکدستی، اخلاق مداری و همکاری با دولت در راستای توسعه کشور را مدنظر قرار دهند که راه نجات کشور است.

جلودارزاده تاکید کرد: حاکمیت قانون و رفتارهای نمایندگان مجلس و دلسوزی برای توسعه و حل مشکلات مردم در راستای چشم انداز و اقتصاد مقاومتی از اولویت های مجلس دهم است.

203

کد خبر: 574418

وب گردی

وب گردی