۴۰هزار خانوار نیازمند اشتغال

معاون اشتغال کمیته امداد از تدوین طرح اشتغال خرد مددجویان امداد و نیازمندان تحت عنوان «هر استان یک شهر» خبر داد و گفت: با انتخاب یک شهر و با ارائه تسهیلات، معضل اشتغال در آن به صفر می رسد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر محمد امید در رابطه با طرح «اشتغال خرد مددجویان امداد و نیازمندان» که با همکاری وزارت کشور برای اشتغال مددجویان در شهرهای کوچک اجرایی می شود، گفت: بر اساس این طرح به دنبال این هستیم که از هر استان یک شهری را انتخاب و در آن اشتغال مددجویان را با ایجاد فرصت‌های شغلی به صفر برسانیم.

او افزود: با انتخاب طرح هر استان یک شهر، یک الگویی برای سایر شهرستان های استان نیز تدوین خواهیم کرد. این طرحی است که با همکاری وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد تنظیم شده و تفاهم نامه آن نیز آماده است.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، شهرهایی را که انتخاب می کنیم منابع مورد نیاز برای اشتغال مددجویان و نیازمندان اشتغال آن شهر از سوی کمیته امداد تامین می شود که اجرای آن نیز در سال ۹۵ محقق خواهد شد.

امید با تاکید بر اینکه بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته ۳۵ هزار خانوار در شهرهای کوچک نیازمند اشتغال هستند گفت: تعداد خانواده های نیازمند اشتغال مشخص شده که با اضافه شدن دو شهر آبادان و خرمشهر، تعداد نیازمندی های اشتغال به ۴۰ هزار خانوار می رسد که امیدواریم در سال آینده بتوانیم این تعداد را به صفر برسانیم و در این صورت به مرور تعداد خانواده های خودکفا شده نیز افزایش پیدا می کند.

به گفته وی، در صورت همکاری دستگاه های ذیربط می توان در شهرهای کوچک سایر نیازهای مردم منطقه را نیز برطرف کرد.

105105

کد خبر: 574479

وب گردی

وب گردی