بازداشت هشت نفر به اتهام دست داشتن در حمله به مینی‌بوس گروه موبی در کابل

اداره امنیت ملی افغانستان گفته است که ٨ نفر را به اتهام دست داشتن در حمله انتحاری روز چهارشنبه به مینی‌بوس حامل کارمندان گروه رسانه‌ای موبی در کابل بازداشت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه جهانی بی.بی.سی این اداره در خبرنامه‌ای گفته است که این افراد اعضای شبکه حقانی هستند و در ولسوالی بگرامی در شرق کابل بازداشت شده‌اند.

مسئولیت حمله انتحاری روز چهارشنبه را گروه طالبان بر عهده گرفته است.

در این حمله ٧ کارمند شرکت رسانه‌ای کابورا که گروه موبی مالک آن است، کشته و ٢٥ نفر دیگر از کارمندان آن زخمی شدند.

گفتنی است گروه رسانه‌ای موبی مالک چندین رسانه در داخل و خارج از افغانستان، از جمله تلویزیون‌های طلوع، طلوع‌نیوز، لمر و فارسی ١ و رادیوی آرمان است.

گروه طالبان چند ماه پیش شبکه خبری خصوصی طلوع‌نیوز و تلویزیون یک افغانستان را به عدم بی‌طرفی در جریان سقوط قندوز به دست این گروه متهم کرده و گفته بود که دفاتر و کارمندان این دو رسانه را به عنوان هدف نظامی می‌شناسد.

اداره امنیت ملی افغانستان همچنین گفته که از آغاز سال ١٣٩٤ خورشیدی، ٢٥ خودرو بمب‌گذاری‌شده را کشف و خنثی کرده و علاوه بر آن ٣٧ مهاجم انتحاری و طراح حملات را بازداشت کرده است.

حمله روز چهارشنبه به کارمندان گروه رسانه‌ای موبی، با واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از افغانستان روبرو شده است. بسیاری از نهادهای حقوق بشری از جمله سازمان دیدبان حقوق بشر و سازمان عفو بین‌الملل و همچنین رسانه‌ها و فعالان مدنی افغانستان این حمله را محکوم کرده‌اند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان این حمله را حمله بر قانون اساسی و "ارزش‌های والای" افغانستان خوانده است.

301301

کد خبر: 574510

وب گردی

وب گردی