دستگیری متجاوزان به عنف در استان البرز

پلیس آگاهی استان البرز با انتشار تصاویر سارقان به عنف در پوشش مسافرکش از شهروندان خواست چنانچه با این شیوه یا از سوی این افراد مورد سرقت قرار گرفته‌اند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شرق،سرهنگ «حمیدرضا گل‌صباحی» در این باره گفت: در پی وقوع سرقت‌های به عنف همراه با تهدید و آزار و اذیت، در پوشش مسافرکش در سطح مناطق مختلف استان البرز از سوی سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید، اقدامات ویژه فنی و اطلاعاتی مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به منظور شناسایی سارقان آغاز شد.

او افزود: مأموران در ابتدای تحقیقات خود با بررسی صحنه سرقت‌ها و بهره‌گیری از اطلاعات فنی و تخصصی، موفق به شناسایی هویت دو نفر از سارقان به نام‌های «شاهین» و «وحید» شدند.

سرهنگ گل‌صباحی ادامه داد: مأموران در ادامه با تحقیقات گسترده میدانی در چند هفته گذشته، مخفیگاه متهمان را در شهرستان ساوجبلاغ و رباط‌کریم شناسایی کردند و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی، با هماهنگی مقام قضائی متهمان را در دو عملیات ویژه پلیسی دستگیر و از آنها یک دستگاه خودروی پراید، تعدادی قمه و چاقو کشف کردند.

او افزود: متهمان در بازجویی مأموران به جرم خود مبنی بر آدم‌ربایی و٢٠ فقره سرقت مسلحانه توام با آزار و اذیت در پوشش مسافرکش اعتراف کردند.

سرهنگ گل‌صباحی درباره شیوه و شگرد سرقت‌ها گفت: متهمان در قالب اکیپ‌های دونفره با استفاده از تاریکی شب سوار بر یک دستگاه خودرو پراید در پوشش مسافرکش با سوارکردن مسافر از مبادی مختلف شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و فردیس به مقاصد مختلف، در استان البرز پس از طی‌کردن مسافتی در یک فرصت مناسب مسیر حرکت خود را تغییر داده و با استفاده از سلاح سرد با توسل به زور و تهدید، اموال باارزش آنها را سرقت و پس از برداشت وجوه موجود در کارت‌های بانکی طعمه‌های خود، با بستن چشم و دست‌شان، آنها را در مناطق خلوت شهر رها می‌کردند و متواری می‌شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: با توجه به احتمال انجام سرقت‌های دیگر از سوی اعضای باند سارقان به عنف، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی شهرستان کرج، دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان را در رسانه‌های جمعی صادر کرد، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه یا توسط این افراد مورد سرقت قرار گرفته‌اند، درخواست می‌شود برای پیگیری شکایت خود به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

20106

کد خبر: 574528

وب گردی

وب گردی