آخرین جزئیات طوفان و کولاک در آمریکا/وزش بادبه 50 مایل در ساعت خواهد رسید

بیش از 85 میلیون نفر در مسیر طوفانی هستند که انتظار می رود به طرف ساحل شرق ایالت متحده آمریکا در حرکت باشد.

نیوشا یعقوبی ـ ایسکانیوز: هواشناسی سی ان ان اعلام کرد :بارش برف کمتر شده است اما انتظار میرود وضعیت آب و هوا در صبح شنبه وخیم تر شود.

آخرین تحولات کولاک آمریکا

به گزارش سی ان ان، پلیس نیوجرسی باصدور اعلامیه ای از طریق فیس بوک به شهروندان خود هشدار داد.این سازمان اعلام کرد: برای ساکنان ساحلی اقیانوس اطلس سیل و وزش بادهای شدید پیش بینی می شود. فیلادلفیا نیز اعلام کرد افراد بی خانمان در هر نقطه ی شهر باید به پلیس مراجعه کنند تا به آنها پناهگاهی معرفی شود.

در کارولینای جنوبی ،روز جمعه 2 نفر جان خود را در یک تصادف رانندگی از دست دادند. اولیویا جیمز سخنگوی تیم امداد و نجات اضطراری کارولینای جنوبی گفت:حداقل 8 نفر تاکنون به علت برف و بوران و کولاک شدید در شرق آمریکا جان خود را از دست داده اند.

پلیس ویرجینیا نیز اعلام کرد: عصر روز جمعه 989 تصادف به ثبت رسیده است و739 خودرو از بین رفته اند.شهر های جورجیا، تنسی،پنسیلوانیا، مریلند، کنتاکی، کارولینای شمالی، نیوجرسی، نیویورک، ویرجینیا به علت طوفان از روز جمعه وضعیت را اضطراری اعلام کردند.مقام های محلی نیز به شهروندان هشدار داده اند در منازل خود بمانند و از تردد غیر ضروریبپرهیزند.

سازمان خدمات ملی آب و هوای بالتیمور از طریق تویتر اعلام کرد: ساکنان ساحلی شاهد برف و بادهای شدید و مخرب خواهند بود. او از ساکنان این منطقه خواست تا درمکان های امن پناه بگیرند.گروه حمل و نقل دولتی نیز اعلام کردند: جاده های کارولینای شمالی به علت بارش برف سنگین مسدود شده اند.در برخی موارد نیز یخ زدگی بسیار شدید است و کارگران با پاشیدن نمک و شن و ماسه سعی می کنند خطرات احتمالی را کاهش دهند.

این طوفان به سمت شمال در حال حرکت است و انتظار می رود باعث قطع شدن برق بسیاری از مناطق شود. وضعیت فرودگاه ها نیز بسیار نگران کننده است و از روز جمعه تا یک شنبه، در حدود 7600 پرواز لغو شده است. مقامات محلی اعلام کردند افراد قبل ازحرکت در جاده ها و بزرگراه ها از شرایط حاکم بر آنها مطلع شوند و تا جایی که ممکن است سعی کنند در خانه بمانند.

فرماندار کارولینای جنوبی اعلام کرد: نامساعد بودن آب و هوا باعث مرگ 4 نفر در تصادفات رانندگی شد .

او ادامه داد:در روز 5 شنبه نیز یک وسیله نقلیه در برخورد با ماشین برف روب صدمه دیده است.

یک راننده از اهالی ویرجینیا درباره بارش برف گفت: بارش برف بیشتر و بیشتر می‌شود و طوفان بسیارشدیدی در راه است . این موارد تجربه جدیدی برای ما است و زمستان سال گذشته را راحت تر گذراندیم.

بعد از یک هفته تهدید برای مرگ و زندگی بارش برف هر لحظه بیشتر می‌شود. سازمان ملی آب و هوا اعلام کرد : طوفان در ساعت 1 بعد از ظهر و 1 نیمه شب روزشنبه شدت خواهد گرفت.

پیش بینی می شود از نیمه شب تا ظهر شنبه ارتفاع برف به صورت بالقوه در هر 6 ساعت 10 اینچ افزایش داشته باشد. وزش باد نیز به 50 مایل در ساعت و حتی بیشتر از آن نیز خواهد رسید.در واشنگتن نیز خدمات حمل و نقل عمومی برای تعطیلات آخر هفته به حالت تعلیق درآمد.

20106

کد خبر: 574551

وب گردی

وب گردی