سرمربی تیم صدرنشین کنفرانس شرق اخراج شد

سرمربی قهرمان فصل گذشته کنفرانس شرق و فینالیست فصل جاری اخراج شد.

به گزارش ایسکانیوز، دیوید گریفین، مدیرکل کلیولند روز جمعه اعلام کرد این تیم دیوید بلت را از سمت سرمربیگری کنار گذاشته و کمک مربی تیم، تایرن لو را جایگزین او کرده است.
بلت سال گذشته کلیولند را برای رسیدن به فینال NBA هدایت کرد و این تیم تا به اینجای فصل جاری، با رکورد ۳۰ برد و ۱۱ باخت، صدرنشین کنفرانس شرق است. در کنفرانس خبری که جمعه بعد از ظهر برگزار شد، گریفین گفت یکی از دلایل اخراج بلت را “عدم تناسب با مجموعه و چشم انداز تیم” عنوان کرد.
گریفین گفت: “به نظر من ما نیاز به ایجاد یک روحیه جمعی، توان روحی و یک اراده جمعی داریم. تیم های برجسته همیشه دارای این مشخصه هستن و شما اون رو همه جا مشاهده می کنید. برای اینکه واقعا تیم نخبه ای باشیم، باید مجموعه ای از ارزش ها و اصول که به اون معتقدیم رو رعایت کنیم که آونها، هویت ما رو تشکیل می دن.”
گریفین تایید کرد دیوید لو که در سال ۲۰۱۴ یکی از کاندیداهای اصلی سرمربیگری تیم بود، سرمربی موقت تیم نخواهد بود و مربی تمام وقت این تیم است. به گزارش یاهو اسپرتس، قرارداد لو با کلیولند سه ساله است، گرچه گریفین گفته است که گزارش یاهو اسپرتس دقیق نیست.
گریفین با مالک کلیولند، دن گیلبرت دیدار کرده بود. گیلبرت از اخراج سومین مربی کوز در ۴ فصل اخیر حمایت کرده بود.
بلت در بیانیه ای که توسط نماینده اش منتشر شد، از کولیرز تشکر کرد.
بلت در این بیانیه گفت: “بسیار سپاسگزارم که این فرصت رو داشتم تا به عنوان سرمربی کلیولند کولیرز فعالیت کنم. دوست دارم از دن گیلبرت و دیوید گریفین که این فرصت رو به من دادن تشکر کنم و مفتخرم که با گروهی عالی از بازیکنان مثل لبران جیمز، کایری ایروینگ و کوین لاو و کل بازیکنان تیم کار کردم. همچنین می خوام از کادر مربیگریم تشکر ویژه ای انجام بدم. من به خاظر حرفه ای بودنشون، سخت کار کردنشون، وفاداریشون و دوستیشون به اونا مدیونم. به کاری که در زمان سرمربیگریم انجام دادیم افتخار می کنم و برای کلیولند کولیرز در این فصل و در آینده بهترین ها رو آرزو می کنم.”
به گفته منابع به مارک استاین از ESPN، بلت قصد دارد دوباره در لیگ NBA مربیگری کند و علاقه ای ندارد بلافاصله به بازی های اروپایی بازگردد؛ جایی که او یکی از موفقترین مربیان تاریخ آن بود.
به گفته منابع به ESPN، لبران جیمز نیز روز جمعه از تصمیم تیم برای اخراج بلت مطلع شد. به گفته منابع گرچه جیمز تمایل داشته است توسط لو که سابقا بازیکن تیم بوده و در تمام سازمان کلیولند شناخته شده است، هدایت شود، اما به طور مستقیم در تصمیم کلیولند برای اخراج بلت دخیل نبوده است.
گریفین تاکید کرده است که اخراج بلت تصمیم او بوده و لبران دخالتی در آن نداشته است.
تایرن لو که پیش از این در بوستون سلتیکس و لس آنجلس کلیپرز کمک مربی بوده است، پس از آنکه در راند اول درفت توسط دنور ناگتز جذب شد، ۱۱ فصل در NBA بازی کرد. گریفین این موضوع را که لو برای مربیان بزرگی چون فیل جکسون، داک ریورز، استن ون گاندی و جف ون گاندی کار کرده و در کادر آنها بوده است، برجسته کرد.
اخراج بلت یک روز پس از پیروزی کلیولند بر کلیپرز، و پس از آن اتفاق افتاد که این مربی در مقابل انتقادات پس از باخت ۳۴ امتیاز به گلدن استیت، از خود و تیمش دفاع کرد.
با وجود اینکه کلیولند فصل را بدون کایری ایروینگ و ایمان شامپرت آغاز کرد و در دو ماه اول این دو را در اختیار نداشت و با توجه به اینکه تیموفی مازگوو و لبران جیمز اردوهای آماده سازی را با سلامت ۱۰۰ درصد به پایان نرساندند، عملکرد بلت در دومین فصل سرمربیگری اش در کلیولند از اولین فصل حضورش در لیگ بهتر بود.
با این حال یک فاصله آشکار بین بلت و بازیکنان تیم وجود داشت.
به گفته منابع به ESPN، بسیاری از بازیکنان کلیولند به خصوص بازیکنان باتجربه، احساس می کردند بلت با این موضوع که مربیگری تیم برای او زیاد است درگیر بوده است و سوال می کردند که آیا او آنقدر لیگ را می شناسد که آنها را برای رسیدن به قهرمانی هدایت کند.
بلت در زمان مربیگری در کلیولند که اولین تجربه مربیگری او در ان بی ای بود، رکورد ۸۳ برد و ۴۰ باخت را ثبت کرد. درصد پیروزی ۶۷٫۵، بهترین درصد پیروزی است که یک مربی در تاریخ کلیولند ثبت کرده است. کلیولند در فینال سال گذشته ان بی ای که اولین فصل حضور بلت و همچنین اولین فصل بازگشت لبران جیمز به این تیم بود، به گلدن استیت واریورز باخت.
مطابق آمار، از فصل ۱۹۷۰-۷۱ که سیستم کنفرانسی NBA آغاز شد، بلت اولین مربی است که در زمانی که تیمش صدرنشین کنفرانس است، اخراج شده است.

604/601

کد خبر: 574606

وب گردی

وب گردی