حبیبی: ضعف تیم فوتبال امید، ضعف فوتبال ایران است/غیرفوتبالی ها دلیل ناکامی ها هستند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: تا وقتی مدیدریت ها در دست افراد غیر فوتبالی باشد اوضاع فوتبال ایران سرو سامان نخواهد گرفت.

حسن حبیبی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص عملکرد تیم فوتبال امید ایران و عدم حضور در المپیک ریو گفت: ضعف تیم فوتبال امید را باید ضعف فوتبال ایران دانست و تا وقتی مدیدریت ها در دست افراد غیر فوتبالی باشد اوضاع فوتبال ایران سرو سامان نخواهد گرفت. این ضعف در مدیریت است که مانع پیشرفت می شود، در سال های اخیر نتوانسته ایم در ایران مربی در سطح بالا برای تیم های پایه پرورش دهیم. در حال حاضر 30-40 نفر در یک ردیف هستند که قابلیت مربیگری برای تیم های ملی را دارند اما هیچ کدام درجه 1 نیستند و همه در یک سطح تجربه و تخصص دارند.

وی ادامه داد: حواشی و مشکلاتی که بعد از بازی های مقدماتی برای تیم فوتبال امید رخ داد هم مدیران مقصر بودند، نتوانستند جو را آرام نگه دارند تا تیم به حاشیه نرود. مربیان کار خود را خوب انجام می دهند و اگر مدیریت با آنها هماهنگ باشد تیم موفق می شود. مدیدریت داخل و خارج تیم مکمل یکدیگرند که اگر یکی کار خود را درست انجام ندهد باعث عدم موفقیت در تیم می شود.

حبیبی در مورد ترکیب های مختلف در چهار بازی تیم امید اظهار داشت: چیدن ترکیب کاملاً سلیقه ای است و سرمربی در این زمینه اختیار تام دارد. خود من در زمان مربیگری ام ترکیب اصلی تیمم مشخص بود، گاهی می شد یک یا دو بازیکن را جابه جا کنم که آن هم بستگی به بازی یا شرایط داشت.با این روش هم موفق شده بودم نتایج قابل قبول و آنچه مدنظرم باشد را بگیرم، به هرحال مربیان مختلف افکار متفاوتی هم دارند. تفکر خاکپور هم در این بوده تا ترکیبش را در هر بازی عضو کند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص ناهماهنگی تیم امید نسبت به اردوهای طولانی مدت افزود: تنها داشتن اردو برای هماهنگی کافی نیست. در المپیک 80 مسکو تیم ایران به سنگاپور رفت و موفق شد به المپیک راه پیدا کند اما به دلیل جنگ نتوانستیم برویم. در آن تورنمنت ما هیچ اردو و بازی تدارکاتی نداشتیم ولی تیمی یک دل بودیم که می توانستیم موفق باشیم. با همه این موارد باز هم مهم ترین عامل حذف شدن ایران در رقابت های زیر 23 سال آسیا ضعف مدیریتی است.

او در پاسخ به این که باید از خاکپور حمایت شود یا نه در خاتمه عنوان کرد: مربیان ایرانی مظلوم واقع می شوند، کی روش در این دو دوره هیچ موفقیتی برای تیم ملی ایرا نداشته است ولی مورد حمایت مدیران و... قرار گرفته است. همین رفتار باید با محمد خاکپور هم باشد تا او بتواند تجربه کسب کند و موفق شود.

604/601

کد خبر: 574663

وب گردی

وب گردی