تابش: هنر ضد خشونت می تواند مبنای گفت و گو در جامعه هنری باشد

در آخرین روز از برگزاری رویداد هنری «هنر ضد خشونت و افراطی گری» علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، از این رویداد هنری بازدید کرد.او با اشاره به اهمیت برگزاری این اتفاق فرهنگی گفت: حضور من در این رویداد ادای احترام به هنرمندانی است که به این برنامه هنری پیوستند،

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، در آخرین روز از برگزاری رویداد هنری «هنر ضد خشونت و افراطی گری» علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، از این رویداد هنری بازدید کرد.او با اشاره به اهمیت برگزاری این اتفاق فرهنگی گفت: حضور من در این رویداد در وهله اول ادای احترام به هنرمندانی است که به این برنامه هنری پیوستند، این رویداد همانطور که مردم و هنرمندان در روزهای برگزاری ان شاهد بودند،یک رویداد هنری بینا رشته ای است و خوشبختانه اثاری که هنرمندان در حوزه های مختلف اعم از موسیقی، ادبیات، سینما ، هنرهای تجسمی و نمایشی اجرا کردند خوشبختانه توانست هنرمندان بسیاری را پیرامون یک موضوع مشترک که همان تفکر ضد خشونت و افراطی گری است دور هم جمع کند.

او ادامه داد: به گمان من در روزگاری که ما در ان زندگی می کنیم با وجود گسترش وسائل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی، که متاسفانه مدام درآن خشونت منتشر و عرضه می شود، تفکر هنرمند و افرینش هنری او می تواند اندیشه ای در تقابل با خشونت گرایی را ترویج کند و پرسش های جدیدی برای مردم روزگار ما مطرح کند و بشر امروز را به فکر وا دارد. بخصوص نسل نوجوان و جوان ما که به این تذکر نیاز دارند و هنرمندان می توانند سوالات جدیدی برای شهروندان جهانی ایجاد کنند و مبنای این گفت و گو در بین جامعه هنری و در سطح جامعه شکل بگیرد.

تابش در بخش دیگری از گفت و گوی خود افزود: یقین دارم کار هنرمندان در حوزه های مختلف مورد توجه قرار می گیرد ونهادهای فرهنگی هنری هم باید این مهم را مورد توجه قرار بدهند و حمایت کنند. مقصودم از حمایت ضرورتا حمایت مادی نیست .گاهی توجه به این مقولات در برنامه ریزی ها و اولویت های فرهنگی می تواند کمک موثری به این تفکر باشد و گفتمان سازی در این مسیر تسهیل شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به این پرسش که در طول برگزاری این رویداد هنری بسیاری از هنرمندان و مخاطبان خواستار برگزاری این برنامه ها در طول سال بوده اند و چگونه می شود این رویداد را به جریان هنری در کشور تبدیل کرد؟گفت: در حال حاضر برنامه های مختلف هنری در سراسرکشور برگزار می شود و این موضوعِ مهم هم می تواند در طول سال مورد حمایت نهادهای برگزار کننده ی جشنواره ها و مناسبت های فرهنگی باشد و هنرمندانی که علاقه مند به این موضوع هستند اثارشان را درطول سال و دراین رویدادها عرضه کنند.از طرف دیگر فضای نقد و رسانه هم می تواند در این جریان فرهنگی هنری بسیار موثر باشد.خصوصا در حال حاضر که ما در دوره پسا برجام هستیم و نهادهای فرهنگی به فکر حضور فرهنگی ایران در خارج از کشور و صادرات اثار هنری یا نمایش و اکران فیلم های ایرانی در خارج از کشور هستند، به گمان من استفاده درست از این مضمون ها و آفرینش های هنری با مضمون تقابل با افراطی گری و خشونت در رویدادهایی که درخارج از کشور در حال برگزاری است، در معرفی فرهنگ ایران بسیار موثراست.

او افزود: برگزاری این رویداد هنری در جهان می تواند نشان بدهند که هنرمندان ایرانی به چه می اندیشند.ما دربنیاد سینمایی فارابی نیز به سهم خودمان ان چیزی که درحوزه اختیاراتمان هست را انجام خواهیم داد وتا جایی که از دست مان بر می اید در جشنواره ها و در تولیدات اثار هنری و در حوزه پژوهش و انتشارات به این مقوله توجه خواهیم داشت.
تابش برگزاری جشنواره ی بینارشته ای " هنر، ضد خشونت و افراطی گری" را با همت جمعی از هنرمندان و دبیری مهدی نادری فرصت ارزشمندی برای توجه به این موضوع دانست و افزود: نقش هنرمندان ایرانی بخصوص جوانان هنرمند برای نهادینه کردن و اعتلای گفتمان صلح ، مهم است. تابش ادامه داد: این رویداد نوید گام های مثبتی بود که در این مسیر برداشته شده است . امید که شاهد زیست جهانی سالم و انسانی برای نسل های فعلی و آینده باشیم.

503

کد خبر: 574819

وب گردی

وب گردی