راستی کاشانی: سید حسن خمینی دارای قوه استنباط و مرتبه اجتهاد است

آیت الله راستی کاشانی با بیان اینکه صلاحیت علمی و تقوایی و سیاسی حاج سید حسن آقا محرز و واضح است گفت: حاج سید حسن خمینی دارای قوه استنباط و مرتبه اجتهاد و مشارٌبالبنان هستند.

به گزارش ایسکانیوز، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت آیت الله راستی کاشانی در دیدار با بعضی از فضلاء حوزه علمیه ،‌در پاسخ به گفته یکی از اساتید حوزه مبنی بر شرکت حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی – یادگار امام(ره)- در انتخابات خبرگان و پرسش از شرایط علمی ایشان، بیانات مهمی ایراد فرمودند.


وی فرمود : صلاحیت علمی و تقوایی و سیاسی حاج سید حسن آقا محرز و واضح است و نیازی با تآیید حقیر یا دیگران ندارد.
وی اضافه کرد: اگر شرایط یادگار امام مورد سوال یا تردید واقع شود ، پس چه کسی دارای شرایط است؟!
آیت الله راستی کاشانی گفت: حقیر بنا نداشتم مطلبی را بیان کنم ،‌البته توسط نور چشمی فرزند عزیزم آقای میرزا علی آقا که خود از افاضل و علماء هستند – بعضی توصیه های لازم را به اطلاع آقایان بزرگوار اَیدهم تعالی رسانده و خبر دادم ، لکن به جهت بعضی مسائل و احیاناً برخوردهای ناصواب و مغرضانه و بی انصافی ها و حسادت‌هایی که به خدا پناه می برم، از باب اداء وظیفه و تکلیف و به جهت حقی‌که سیّدناالاستاد حضرت آیت الله العظمی امام خمینی قدس سره به حقیر دارند و به جهت محبتی که مرحوم آقای حاج سید احمد آقا داشتند، لازم دیدیم حقایق و واقعیاتی را یادآوری و بیان کنم. آقای سید حسن آقا هم شخصیت هستند و هم از خاندان شخصیت و عزیز، هم بزرگ هستند و هم از خاندان بزرگ،‌هم خودشان آقا هستند و هم از خاندان آقا.
جدّ بزرگوار شان، استاد بزرگوار ما حضرت امام راحل که معلوم است و حرکتی که آن بزرگمرد انجام دادند ، فقط برای رضای خدا و حق تعالی و برای ترویج مذهب اهل بیت بود. انسانی الهی و خدایی که جهات و اوصاف علمی و منزلت و عظمت ایشان پوشیده مانده و حق ایشان ادا نشده است.
آیت الله راستی کاشانی گفت: جدّ مادریشان استاد عزیز حضرت آیت الله طباطبایی سلطانی بروجردی طاب ثراه که در این مجال کوتاه ، در وصف ایشان همین بس که بزرگی چون حضرت امام راحل به ایشان ارادت داشتند ومورد عنایت و توجه مرجع اعلای شیعه ، سیدالطائفه حضرت آیت‌الله العضمی بروجردی قدس سره بودند. این نسبت و انتساب خانوادگی و شرافت ، امتیاز بزرگی است که از آن غفلت نباید کرد. و این شرافت و بزرگی برای یادگار امام است و زهی سعادت.
الحمدلله حاج سید حسن دارای اوصاف و کمالات ذاتی هستند . حقیر از نزدیک خبر دارم و هم از طریق بحث ایشان مطلع هستم – حداقل قریب20 سال یا بیشتر از مجاهدت علمی و تحصیل و تعلم و تدریس و تعلیم وی باخبر هستم.
آسید حسن آقا سالیان متمادی به تحصیل و تعلّم از مقدمات و سطح و سطوح عالیه تا خارج فقه و اصول و در منقول و معقول و علوم الهی با جدیت و پشتکار و نظم، اشتغال داشته اند . بواسطه هوش سرشار و استعداد عالی و فوق‌العاده در علوم دینی بهره وافر برده اند و به مراتب عالی رسیده اند. در این سالیان مشغول به تدریس و تعلیم و مجلس درس خوب و گرمی داشته و دارند. علاوه بر تدریس سطوح عالیه، سالیانی است که به تدریس خارج فقه و اصول اشتغال دارند و الحمدلله که حوزه علمیه به وجود ایشان متنعّم و بهره مند است و فظلا و طلاب از ایشان استفاده می‌نمایند.


وی ادامه داد: علاوه بر این در تمام این ایام، مباحثه و بحث با افاضل داشته و دارند و پیوسته و مستمر به فقه و اصول ملازمت دارند. اضافه بر آن مقالات علمی و کتب و تقریرات یادگار امام شاهدی دیگر بر توانایی علمی و فکری ایشان می باشد.
یادگار امام عالم فاضل و در مراتب علمی و موفق و کوشا هستند.


وی افزود: آقای حاج سید حسن خمینی دارای قوه استنباط و مرتبه اجتهاد و مشارٌبالبنان هستند.


آیت الله راستی کاشانی بیان کرد: علاوه بر همه اینها دارای مطالعات گسترده و اطلاع و احاطه در مباحث فکری و نظری و دانش‌های مختلف می‌باشند که ایشان را جامع و ممتاز نموده است.یادگار امام مایه وزانت و اعتبار برای مجلس خبرگان هستند، همان‌طور که بعضی بزرگان فرموده‌اند .حقیر ایشان را بسیار دوست می‌دارم و همیشه برای ایشان دعا می‌کنم و امیدوارم که حوزه علمیه و نظام اسلامی و جامعه قدردان ایشان و بهره‌مند از نعمت وجود ایشان باشند.


وی در پایان گفت: سید حسن امید برای حوزه علمیه و نظام هستند و مورد عنایت و لطف مراجع عظام و مقام معظم رهبری می‌باشند.جعله اللّه ذُخرًا للحوزه العلمیه و مروّجاً و حامیاً لِلمذهب الحقّ ولِلفرقه الناجیه و للطایفة الامامیة الاثنی عشریّه
از باری تعالی می‌خواهم که تا سیّدنا الاُستاد جدّ بزرگوارشان را و جدّ مادری ایشان را و پدر عزیزشان را با اهل بیت عصمت و طهارت محشور فرمایند و بیت حضرت امام (ره) را همیشه عزیز بدارد و بر توفیقات و تأییدات جناب آقای حاج حسن آقا و دو برادر فاضل‌شان بیفزاید.

201/201

کد خبر: 574993

وب گردی

وب گردی