منابع مالی پاداش قهرمانان بازی‌های المپیک و پارالمپیک تأمین شده است

معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان از تامین منابع مالی پاداش قهرمانان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید مناف هاشمی در مورد پرداخت حقوق مصوب ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک به ورزشکارانی که سهمیه بازی‌های ریو را کسب کرده‌اند، اظهار داشت: با مصوبه اعضای آن ستاد و دستور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان از مهرماه امسال ماهانه مبلغ 20 میلیون ریال حقوق به ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند، مطابق فهرستی که فدراسیون‌ها اعلام می‌کنند، پرداخت شده است و این مبلغ از زمان کسب سهمیه تا زمان اعزام پرداخت خواهد شد.

وی درباره نحوه پرداخت حقوق قهرمانان افزود: با توجه به تغییراتی که هر ماه تعداد قهرمانانی که کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک دارد، ما در نهایت تا سی‌اُم هر ماه بر اساس فهرستی که فدراسیون‌های ورزشی در اختیار معاون قهرمانی قرار می‌دهند و بعد از تائید نصرالله سجادی به حساب آن فدراسیون واریز می‌کنیم تا به‌دست ورزشکاران برسد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان همچنین به پرداخت 188 میلیون تومان به حساب فدراسیون جانبازان و معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: این فدراسیون خوشبختانه منظم و با برنامه اسامی به‌روز شده قهرمانانی که برای بازی‌های پارالمپیک کسب سهمیه کرده‌اند، هر ماه در اختیار ما می‌گذارد و در این مورد مشکلی نداریم.

هاشمی درباره گلایه برخی از قهرمانان مبنی دریافت نکردن حقوق عنوان کرد: مبنای ما فهرستی است که فدراسیون‌ها اعلام می کنند و اگر تاخیری در ارائه آن از سوی فدراسیون‌های المپیکی نباشد، در پایان هرماه حقوق همه آنها به حساب فدراسیون ریخته می‌شود.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر پاداش قهرمانان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره با تلاش‌های گودرزی و حمایت دولت تدبیر و امید پاداش قهرمانان رشد قابل توجهی داشته است و همانطور که اعلام شد به ورزشکارانی که بتوانند مدال طلا کسب کنند 300، مدال نقره 200 و مدال برنز 120 سکه تمام اهدا خواهد شد و منابع مالی هم تامین شده است . این میزان در دوره قبل به ترتیب برای مدال طلا 200، نقره 150 و برنز 100 سکه بود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان درباره حقوق معوقه پیشکسوتان و قهرمانان گفت: امروز دو ماه حقوق این عزیزان به حساب صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان واریز شده است و تلاش می‌کنم تا شب عید در این مورد مبلغی به عنوان معوقه نداشته باشیم.

هاشمی درباره آزمون استخدامی این وزارتخانه خاطرنشان کرد: با توجه به ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 57 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، جذب نیرو موکول به برگزاری آزمون عمومی، کسب حدنصاب نمره قبولی و اخذ نظریه گزینش است که افراد واجد شرایط می‌توانند با توجه به مدرک تحصیلی در آزمون استخدامی وزارتخانه در بیست و یکم اسفند ماه سال جاری شرکت کنند.

604/602

کد خبر: 574996

وب گردی

وب گردی