ورود سازمان بازرسی به قراردادهای جدید نفتی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، می گوید که این سازمان به موضوع قراردادهای جدید نفتی ورود و گزارش کاملی را در همین ارتباط به روسای قوا ارسال کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر سراج در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان بازرسی کل کشور به موضوع قراردادهای جدید نفتی ورود کرده است یا خیر اظهار کرد: ما به موضوع ورود و گزارش کاملی را نیز تهیه و برای روسای سه قوه ارسال کرده‌ایم و در حال بررسی هستیم تا نتایج نهایی شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اضافه کرد: همچنین به دنبال این هستیم جلسه‌ای برگزار کنیم تا مسائل مورد بررسی قرار گیرد و جلوی هر آنچه که خلاف قانون است، گرفته شود.

سراج بار دیگر تاکید کرد که گزارش اولیه این سازمان در خصوص قراردادهای جدید نفتی تهیه و برای روسای سه قوه ارسال شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای نیز در نود و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می‌شود قراردادهای جدید نفتی خلاف اصول 44 و 45 قانون اساسی است و این قراردادها دارایی ایران را به‌مدت 30 سال در اختیار یک شرکت خارجی قرار می‌دهد و اینکه آیا قوه قضاییه تاکنون ورودی به این موضوع داشته است یا خیر، اظهار داشت: در خصوص قراردادهای نفتی، از گذشته قانون هیئتی را پیش‌بینی کرده است که این هیئت متشکل از نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: این هیئت می‌تواند قراردادها را بررسی کرده و چنانچه تشخیص دهد تخلفاتی وجود دارد، جلوی آن را بگیرد. همچنین کمیسیون اصل 90 می‌تواند نسبت به این موضوع نظارت داشته باشد و بازرسی کل کشور نیز چنانچه ببیند قراردادی خلاف قانون نوشته شده می‌تواند ورود کند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: باید توجه داشت که برخی قراردادهای نفتی، قرارداد روز نیست و نوعاً این قراردادها درازمدت هستند ضمن اینکه باید حتماً تضمینات لازم و دقت‌های حقوقی صورت گیرد تا قراردادی خلاف منافع ملی کشور نوشته نشود، صرف طولانی بودن یک قرارداد مانع نیست.

401401

کد خبر: 575359

وب گردی

وب گردی