برگزاری  اولین دوره آزمون جامع دانشجویان دکترای تخصصی برق مخابرات واحد نجف آباد

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از برگزاری اولین دوره آزمون جامع دانشجویان دکترای تخصصی برق مخابرات واحد نجف آباد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، همایون مهدوی نسب رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با اعلام این خبر گفت: اولین گروه دانشجویان دوره دکترای تخصصی برق گرایش مخابرات در آزمون جامع این دوره آموزشی شرکت کردند. در این آزمون که به مدت دو روز برگزار می شود، سطح علمی و دانش دانشجویان از مباحث تخصصی مهندسی برق مخابرات شامل تئوری اطلاعات، فرایند های تصادفی، پردازش تصویر، شبکه های مخابراتی، شبکه های عصبی، شبکه های کامپیوتری پیشرفته، سیستم های مخابرات نوری، پردازش سیگنال دیجیتال پیشرفته، پردازش تصاویر و علائم، شناسایی آماری الگو، رمزنگاری، طراحی مدارهای الکترونیکی فرکانس بالا، شبکه های مخابرات نوری، آنتن دو پیشرفته و ریاضیات مهندسی پیشرفته مورد ارزیابی و آزمون قرار می گیرد. امروز اولین گروه دانشجویان دوره دکترای تخصصی این دانشکده در آزمون جامع دوره دکتری شرکت کردند، و با توجه به شرایط خوبی که در دوران تحصیل در این دانشکده داشتند امیدواریم این دانشجویان بتوانند با استفاده از امکانات تحقیقاتی و پژوهشی که دانشگاه در قالب تفاهم نامه همکاری با بخش های صنعتی استان فراهم آورده است، مرحله تدوین رساله تحقیقاتی خود را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

مهدوی نسب با اشاره به وضعیت کارگاهها و آزمایشگاههای دانشکده مهندسی برق گفت: در این دانشکده امکانات بسیار خوبی برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در نظرگرفته شده است. همچنین به منظور پوشش حداکثری به ایده های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دانشکده دروس بسیار متنوعی به عنوان دروس اختیاری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.

رئیس دانشکده مهندسی برق نجف آباد با اعلام شروع همکاری این دانشکده با شرکت برق منطقه ای اصفهان و نیروگاه برق شهید منتظری گفت: در دانشکده مهندسی برق واحد نجف آباد تعداد 55 نفر عضو هیات علمی تمام وقت با مرتبه علمی استادیار و بالاتر مشغول آموزش و تحقیق و پژوهش هستند. طی یک ماه گذشته با هماهنگی های انجام شده و بازدید مدیران اجرایی و مشاوران صنعت برق استان از امکانات دانشگاه نجف آباد و بازدید متقابل اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق نجف آباد از تاسیسات نیروگاهی استان اصفهان و تشکیل جلسات مبادله اطلاعات، همکاری بسیار خوبی را آغاز کرده ایم. از جمله محورهای این همکاری می توان به تصویب حضور یکی از اعضای هیات علمی واحد نجف آباد در جلسات بررسی پروژه های شرکت برق منطقه اصفهان و اعلام فهرست 97 پروژه تحقیقاتی نیروگاه برق شهید محمد منتظری به دانشگاه نجف آباد برای اجرا اشاره کرد.

غضنفر شاهقلیان مدیر گروه کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق نجف آباد که مسئولیت هدایت آموزشی و تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در این دانشکده بر عهده دارد، به خبرنگار ما گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد یکی از پیشروترین دانشگاهها در حوزه تحقیقات کاربردی و نظری در مهندسی برق در ایران است. در این دانشکده در راستای سیاست های کلان آموزش عالی کشور شرایط ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع دکترای تخصصی فراهم شده است. در این دانشکده هم اکنون تعداد 3500دانشجو شامل30 دانشجوی دکترای تخصصی در رشته گرایش های قدرت، الکترونیک و مخابرات، 850 دانشجوی کارشناسی ارشد و2620 دانشجوی کارشناسی در رشته گرایش های قدرت،الکترونیک،مخابرات، کنترل و بیوالکتریک مشغول به تحصیل هستند.

20101

کد خبر: 575393

وب گردی

وب گردی