تهران - ایسکانیوز: رجایی ایجاد کمپین آری به تولید ملی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید از این کمپین‌ها به منظور اصلاح فضای فرهنگی کشور به منظور حمایت از تولید ملی استفاه شود تا کیفیت‌بخشی به محصولات داخلی روز به روز افزایش یابد.


عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تقویت تولید ملی است، گفت: امروز زمان آن رسیده است که علاوه بر توجه به کمیت باید در جهت کیفی‌سازی تولیدات نیز سیاست‌گذاری صورت گیرد.


وی تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری صرفاً در خصوص حجم تولیدات انجام شود قطعاً خساراتی به کشور تحمیل می‌شود. باید تا جایی که امکان دارد تولیدات ملی در کشور توسعه یافته و فرهنگ حمایت از این تولیدات در کشور نهادینه شود.


نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با اشاره به لزوم همراهی فضای فرهنگی، تبلیغاتی و مدیریتی کشور برای حمایت از تولید ملی، گفت: امروز شاهدیم دستگاه‌های اجرایی، دولتی، نهادها و سازما‌ن‌ها در کشور، خود بخشی از مصرف‌کنندگان کالاهای غیرملی هستند در صورتی که باید پیشاهنگان نهضت تولید ملی در کشور باشند.


وی با تأکید بر اینکه صداوسیما نباید کالاهای غیر ملی را تبلیغ کند، افزود: تبلیغ کالای غیرملی قطعاً روند توسعه و کیفی‌سازی تولیدات داخلی را با صدمه مواجه خواهد ساخت. عملکرد این چنینی قطعاً مورد تأیید نخواهد بود و اشکال دارد.


رجایی لازمه حمایت از تولید ملی را عزم ملی عنوان کرد و گفت: قطعاً باید این عزم در کلیه امور رسوخ پیدا کند تا بتوان گفت که حمایت از تولید ملی در حال انجام است.


وی به ایجاد کمپین حمایت از تولید ملی اشاره کرد و گفت: باید از این کمپین‌ها به منظور اصلاح فضای فرهنگی کشور به منظور حمایت از تولید ملی استفاه شود تا کیفیت‌بخشی به محصولات داخلی روز به روز افزایش یابد. وجود چنین کمپین‌هایی می‌تواند در رشد و توسعه تولیدات داخلی کمک‌کننده باشند.


رئیس کمیسیون کشاورزی بدل شدن روحیه حمایت از تولیدات داخلی به عزمی ملی را عاملی برای تحول در بخش کشاورزی دانست و گفت: نگاه به واردات و افسارگسیختگی در این حوزه یکی از مشکلات جدی کشور است. واردات به ویژه در حوزه کالاهای اساسی به راحتی صورت می‌گیرد که در نهایت سودی برای کشور به دنبال ندارد. اگر این نگاه فرهنگی در کشور شکل بگیرد و کمپین‌های این چنینی حمایت‌گر تولید ملی باشند شرایط مثبتی را در کشور شاهد خواهیم بود.

کد خبر: 58158

وب گردی

وب گردی