نوابخش: دهه چهارم دانشگاه، دهه کیفی‌سازی/واحد تهران مرکزی دارای بیشترین تعداد هیات علمی در کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با هزار و 400 عضو هیات علمی، بیشترین حد هیات علمی را در کشور دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، دکتر مهرداد نوابخش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درباره عملکرد این واحد گفت: واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای تاسیس از اولین واحدها و در چند زمینه پیشرو بوده است. بیش از دو هزار نفر از اعضای هیات‌علمی با این واحد همکاری دارند که از این تعداد یک هزار و 400 نفر تمام‌وقت و مابقی نیمه‌وقت و حق‌التدریس هستند. به عبارتی دیگر بالاترین حد هیات‌علمی در کشور متعلق به واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است.

او ادامه داد: واحد تهران مرکزی در زمینه رشته‌های منحصر به‌فرد و مورد نیاز جامعه در رتبه دولتی مانند دانشگاه تهران است و تمام رشته‌های مورد نیاز جامعه را در این ساختار به‌وجود آورد. همچنین بیش از 300 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در این واحد مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی یک سیستم بسیار بزرگ دانشگاهی است؛ همه مدیران قبلی دانشگاه در پیدایی و تکوین این سیستم زحمت بسیاری کشیده‌اند. این واحد با این ساختار از گذشته تاکنون در حال رشد است.

رئیس واحد تهران مرکزی افزود: ما با توجه به دستور دکتر حمید میرزاده،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که یک دانشمند علمی است و با توجه به ساختاری که در دانشگاه ایجاد شده بود، یعنی همان جذب هیات‌علمی و ایجاد رشته‌ها هدف خود را روی ادامه این راه گذاشته و نواقص محدودی را که در زمینه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در واحد تهران مرکزی بود، رفع کردیم. دهه چهارم دانشگاه دهه کیفی‌سازی است؛ بنابراین بر کیفی‌سازی دانشگاه، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها تاکید کردیم که این راه ادامه دارد.

نوابخش درباره جذب هیات علمی تاکید کرد: برای جذب اعضای هیات‌علمی متخصص و با کیفیت اقدامات اساسی انجام شد و با توجه به اینکه بنده در جذب هیات‌علمی استان تهران نیز مشارکت دارم، تلاش داریم که افراد خوبی در تمام واحدهای استان تهران و در واحد تهران مرکزی جذب شوند. چیزی که بسیار روی آن تاکید داریم عملی‌سازی روند تبدیل دانش تئوری به عمل، یعنی بحث تاسیس واحدهای دانش‌بنیان است که واحد تهران مرکزی طبق آمار پایگاه استنادی در این زمینه دوم شد.

او افزود: با توجه به این تعابیر برنامه داریم کیفی‌سازی در دانشگاه را ادامه دهیم و کیفی‌سازی و تجهیز لابراتورها، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز رشد نیز در دست اقدام است تا به چیزی که 30سال است در دست اجراست به صورت کیفی برسیم. معتقدم در این واحد گنجینه‌های زیادی از استادان و دانشجویان تا اعضای هیات‌علمی و کارمندان وجود دارند تا بتوانیم به پتنت برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره طرح ساها و شفا گفت: وجود بیش از 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه ظرفیت عظیم و پنهانی در دانشگاه بود که مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی برآن شد تا با استفاده از تجمیع این ظرفیت عظیم زمینه را برای فعالیت پژوهشگران فراهم کند. اکنون در واحد تهران مرکزی نیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها گستردگی زیادی دارند. در آزمایشگاه‌ها دو اپراتوره کار می‌کنیم تا متقاضیان هر زمانی که می‌توانند تماس بگیرند و نمونه‌ها را سریعا ارزیابی کنند. در حال حاضر با هماهنگی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش هستیم سه اپراتوره کار کنیم؛ یعنی در سه نوبت خدمات را ارائه دهیم.

نوابخش در پایان افزود: اکنون بیش از 21 مرکز رشد داریم که در حال حاضر روی آن کار می‌شود؛ مراکز رشد ویژگی‌هایی دارند که تایید آن باید از وزارت علوم گرفته شود؛ در حال حاضر تایید برخی از آنها گرفته شده است. معتقدم انگیزه‌ای که اینک بین استادان و دانشجویان ایجاد شده است در طولانی‌مدت پاسخ می‌دهد.

20101

کد خبر: 585495

وب گردی

وب گردی