توزیع داروی سقط جنین فقط در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های منتخب

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروهای سقط جنین دارویی است که در داروخانه‌های عادی به هیچ وجه توزیع نمی‌شود و در صورت توزیع، تخلف است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت گفت: داروهای سقط جنین دارویی است که در داروخانه‌های عادی به هیچ وجه توزیع نمی‌شود و این داروها فقط در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های منتخب اجازه توزیع دارند.

او افزود: داروخانه‌های منتخب داروخانه‌هایی هستند که نظارت بر آنها جدی و حساس است و این داروخانه‌ها به صورت جدی و حساس عمل می‌کنند.

به گفته دیناروند، اگر این دارو به راحتی در دسترس قرار داشت، در بازار قاچاق قرار نمی‌گرفت و از آنجاکه توزیع و مصرف این دارو شرایط خاصی برای مصرف دارد و در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود، به همین دلیل در بازار ناصر خسرو به صورت قاچاق وجود دارد.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دیناروند گفت: علت وجود کالای قاچاق و شبکه سیاه ناصر خسرو این است که دسترسی راحتی برای کسانی که سقط جنین غیرقانونی انجام می‌دهند، وجود دارد.

او در پایان تاکید کرد: برخورد با بازار قاچاق ناصرخسرو باید به صورت جدی انجام شود و داروهای قاچاق متاسفانه در ناصر خسرو وجود دارد و کسانی که از این بازار دارو تهیه و مصرف می‌کنند، مسئولیت مصرف آن بر عهده خودشان است.

10106

کد خبر: 585517

وب گردی

وب گردی