ره‌پیک :166 داوطلب خبرگان تایید و 207 نفر رد صلاحیت شدند

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: 166 داوطلب خبرگان تایید و 207 نفر رد صلاحیت شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در نشست خبری که امروز(سه شنبه 6 بهمن) برگزار شد، اظهارداشت: 158 نفر از نمایندگی مجلس خبرگان انصراف داده، 118 نفر غیرمجاز ، 150 نفر در آزمون کتبی غایب، 207 نفر ردصلاحیت و 166 نفر تایید شدند.

وی اظهارداشت: بعد از بررسی یک ماهه‌ای که در مورد صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان صورت گرفت، شب گذشته نتایج در وقت قانونی اعلام شد.

ره پیک افزود: ما یک مرحله دیگر داریم که درخواست بررسی مجدد می‌شود و بعد از آن مرحله نتایج کاملا قطعی را اعلام خواهیم کرد اما براساس بررسی‌هایی که در این مقطع صورت گرفت، از مجموع حدود 800 نفری که در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده بودند، تعدادی از داوطلبان غیرمجاز تلقی می‌شدند.

ره‌پیک در ادامه تصریح کرد: این افراد غیرمجاز کسانی بودند که یا تحصیلات حوزوی نداشتند یا انصراف دادند و یا در آزمونی که اعلام شد غایب بودند که مجموع این افراد بیش از 420 نفر است، مابقی داوطلبان نیز کسانی بودند که تا مرحله آخر به حضورشان ادامه دادند؛ این افراد حدود 373 نفرند که از بین آنها 166 نفر تأیید شده و 207 نفر تأیید نشدند.

وی با بیان اینکه در این دوره 45 درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان تأیید صلاحیت شده‌اند، اظهار داشت: با توجه به آمار ادوار گذشته و به طور مشخص در دوره گذشته یعنی دوره چهارم، درصد تأیید افراد در این دوره بالاتر است.

ره پیک اضافه کرد: 207 داوطلبی که تأیید صلاحیت نشده‌اند سه روز فرصت دارند که برای بررسی صلاحیتشان درخواست مجدد کنند و شورای نگهبان نیز پس از بررسی در موعد مقرر نتایج نهایی را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در پاسخ به این سوال که آیا همه افرادی که در آزمون خبرگان غایب بوده‌اند جزء افراد رد صلاحیت‌شده محسوب می‌شوند، اظهار داشت: روال این بود که کسانی که برای شرکت در آزمون معرفی شدند باید در آن شرکت می‌کردند و ملاک بررسی آنها آزمون بود البته اینگونه نیست که همه افرادی که در آزمون شرکت کرده‌اند تأیید صلاحیت شده باشند چرا که تشخیص صلاحیت علمی و صلاحیت افراد با فقهای شورای نگهبان است و آنها تشخیص دادند که این 166 نفر اعلام شده تأیید شده‌اند.

203/201

کد خبر: 585524

وب گردی

وب گردی