امضای قرارداد 300 میلیون یورویی با شرکت چینی برای قطار حومه‌ای

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در قرارداد ساخت قطار حومه‌ای شهر جدید گل‌بهار مشهد خبر داد: متروی هشتگرد تهران طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، صبح امروز قرارداد همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید ایران و شرکت نورینکوری چین با حضور خبرنگاران برگزار شد که طی آن قرارداد ساخت قطار حومه‌ای شهر جدید گل‌بهار به مشهد به امضا رسید.

محسن نریمان در این مراسم گفت: مبلغ این قرارداد 299 میلیون یورو است که شریک طرف چینی شرکت سپاسد است و شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی که توسط این دو شرکت تشکیل شده موفق شد برنده این قرارداد باشد و امروز آن را امضا می‌کنیم.

او با اشاره به سیاست‌های کلی شهرهای جدید برای اتصال به شهرهای مادر، گفت: در این راستا قرار شد گل‌بهار از طریق مترو به مشهد متصل شود البته مشکلاتی در باز کردن مسیر داشتیم که توفیقاتی در این خصوص حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: بخشی از تعهد 15 درصدی ما در این پروژه عملیاتی شده و اگر مساله فاینانس حل شود برای کارهای اجرایی ساخت قطار حومه‌ای گل‌بهار مشهد مشکلی نداریم.

نریمان گفت: شهر جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی را در استان اصفهان از طریق ریل به شهر مادر وصل می‌کنیم. اقداماتی نیز در شهر جدید پرند انجام شده تا متروی آن به تهران وصل شود. هشتگرد نیز طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این شهر را از طریق کرج به متروی تهران متصل می‌کنیم.

در ادامه این مراسم وانگ یو تائو، مدیرعامل نورینکو چین گفت: هفته پیش رییس‌جمهور چین طی سفری که به ایران داشت هفده توافقنامه امضا کرد که بر توسعه پروژه‌های ریلی تاکید شد.

او با بیان اینکه این قرارداد در همین راستا امضا می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین قراردادهاست، گفت: شرکت نورینکو در زمینه پروژه‌های ریلی سابقه 20 ساله در ایران دارد و خط پنج کرج توسط نورینکو اجرا می‌شود.

در ادامه بنایی مدیرعامل عمران شهر جدید گل‌بهار گفت: متروی گل‌بهار حدود 40 کیلومتر است که 10 کیلومتر از این پروژه به پیشرفت 70 درصدی و 10 کیلومتر بعدی به پیشرفت 60 درصدی رسیده است.

او با بیان اینکه 32 کیلومتر از این مسیر آزادسازی شده است، گفت: اعتبار امسال این پروژه 25 میلیارد تومان است اما تخصیص کم است و سال آینده به 90 میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل عمران شهر جدید گل‌بهار گفت: 40 هزار واحد مسکن مهر شهر جدید گل‌بهار در حال ساخت است که در دهه فجر امسال سه هزار و 300 واحد افتتاح می‌شود این در حالی است که حدود 21 هزار واحد پیش از این به متقاضیان واگذار شده بود.

401102

کد خبر: 585550

وب گردی

وب گردی