شهرداری متولی مدیریت جداسازی زباله‌های تر و خشک است

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به تولید حدود 60 هزار تن زباله خانگی، نخاله ساختمانی و پسماند پزشکی به طور روزانه در تهران، از عدم تفکیک زباله‌های تر و خشک در حد مطلوب خبر داد و گفت: جداسازی زباله‌های تر و خشک تهران تنها حدود 5 تا 10 درصد صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدحسین بازگیر با اشاره به اینکه در تهران روزانه 7000 تا 8000 تن زباله خانگی از محلات تهران جمع‌آوری شده و به سایت آرادکوه منتقل می‌شود، گفت: حدود 50 هزار تن نیز نخاله ساختمانی به کوه‌های اطراف تهران انتقال می‌یابد که 40 هزار تن به گود آبعلی و بقیه آن در گودهای شرق و غرب تهران مثل قاسم‌آباد، قدس و... منتقل می‌شود که شامل نخاله‌های ساختمانی یا پسماند عمرانی حاصل از فعالیت‌های ساختمان‌سازی در شهر تهران و آوارهای برداشت شده و کنده‌کاری‌ها است که به 50 هزار تن می‌رسد.

او با بیان اینکه در روز 90 تن پسماند پزشکی از مراکز درمانی جمع‌آوری می‌شود که به قسمتی از مرکز پردازش و دفع پسماند آرادکوه منتقل شده و در سلول‌های بهداشتی آرادکوه دفن می‌شود ،افزود: علاوه بر این‌ها، پسماندهای دارویی و شیمیایی هم داریم که توسط شرکت‌های دارای صلاحیت از تهران خارج می‌شوند و به سایت‌هایی که مجوز امحای پسماندهای ویژه در ساوه، اصفهان و قزوین دارند، وارد می‌شوند که شامل پسماند سمی و رادیو اکتیو، خورنده و محترق هستند.

متولی مدیریت جداسازی زباله‌های تر و خشک، شهرداری است

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه جداسازی زباله‌های تر و خشک تهران تنها حدود 5 تا 10 صورت می‌گیرد، گفت: این میزان جداسازی هم به طور اصولی و از مبدأ اتفاق نمی‌افتد. طبق قانون، متولی مدیریت جداسازی زباله‌های تر و خشک، شهرداری است و طبق قانون تا پایان سال 92 در شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور نباید هیچ زباله‌ای بدون تفکیک جمع‌آوری می‌شد ولی هنوز انجام نشده و این قانون هنوز روی زمین مانده است.

20106

کد خبر: 585611

وب گردی

وب گردی