جزئیات انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل کشور

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از جزئیات و شرایط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران دانشجویی، دکتر ریاضی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاهی که دانشجویان ایرانی در آن تحصیل می‌کنند باید براساس اعتبار سنجی در سایت سازمان امور دانشجویان، دارای اعتبار علمی باشند و دانشجو باید دانشجوی حضوری بوده و دانشجویان نیمه حضوری و غیرحضوری منتقل نمی‌شوند در صورت وجود این شرایط، زمینه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور فراهم می‌شود.

وی افزود: پیشرفت تحصیلی جزو شروط اصلی ثبت نام است و صرف ثبت نام و گذراندن واحدهای درسی در دانشگاه‌‌های خارجی کافی نیست بلکه مدت حضور و پیشرفت تحصیلی فرد دانشجو هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

ریاضی عنوان کرد: طبق آیین نامه و با توجه به رقابتی که در داخل کشور وجود دارد، هم سطح بودن دانشگاه خارج و دانشگاه داخل جزو شروط است و در واقع 13 دانشگاه برتر کشور فقط از دانشگاه‌هایی دانشجو می‌گیرند که در سازمان امور دانشجویان دارای رتبه ممتاز باشند و چنانچه دانشگاه‌های خارج اعتبار نداشته باشند انتقال دانشجو صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان گفت: شرایط انتقال در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل رقابتی که اکنون در این مقاطع در دانشگاه‌ها است، سخت‌تر است اما به دلیل ظرفیت مازاد در مقطع کارشناسی شرایط انتقال آسان‌تر می‌باشد.

20104

کد خبر: 585803

وب گردی

وب گردی