تمامی فعالیت های انتخاباتی در دنیای مجازی رصد می شود/250 هزار مامور پلیس امنیت انتخابات را تامین می کنند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تمامی تحرکات انتخاباتی به ویژه در دنیای مجازی مورد رصد کامل نیروهای پلیس تخصصی قرار می‌گیرد و با کوچکترین ناهنجاری و شیطنت‌های احتمالی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سردار حسین اشتری صبح امروز در حاشیه اولین همایش پلیس، مشاوره و روانشناسی با موضع‌گیری درباره فیلمی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده و نشان‌دهنده قدرت‌نمایی فردی به نام «شاه مازندران» است،افزود: طبق بررسی‌های همکاران بنده این فیلم در یک مکان خصوصی تهیه شده، هر چند ماموران پلیس بلافاصله بعد از انتشار این فیلم اقدام به شناسایی عوامل منتشر کننده، سازنده و بازیگران اصلی آن کردند.

او ادامه داد: نیروی انتظامی با شدت و قاطعیت با افرادی که اقدام به هنجارشکنی و قدرت‌نمایی در ملاء‌ عام می‌کنند برخورد خواهد کرد.

او با اعلام اینکه بسیاری از عوامل این فیلم شناسایی و دستگیر شده‌اند، افزود: با همکاری دادستانی محترم برخورد با منتشرکنندگان این قبیل فیلم‌ها ادامه دارد. همچنین شناسایی همه اعضای این باند اراذل و اوباش در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد.

سردار اشتری درباره فیلم‌های دیگری که مربوط به نحوه برخورد ماموران پلیس با متهمان در کلانتری‌ها در شبکه‌های مجازی منتشر شده است نیز گفت: بسیاری از این فیلم‌ها برای زمان‌های بسیار گذشته است. از همین جا به مردم این اطمینان را می‌دهم که اگر در کلانتری‌ها و در برخورد با متهمان برخوردی فیزیکی انجام شود، قطعا پلیس با آن برخورد می‌کند و نسبت به شناسایی عوامل خاطی اقدام خواهد کرد. جدا از آن مردم می‌توانند اطلاعات خود را از طریق سامانه ۱۱۰ به ما اطلاع دهند تا بتوانیم با جدیت با هنجارشکنان و نیروهای خاطی پلیس برخورد کنیم.

سردار اشتری در ادامه درباره آخرین جزئیات پرونده ۶ مامور پلیس که در جریان تعقیب و گریز پلیسی اقدام به هلاکت ۳ شرور که در تعقیب آنها از سبزوار تا تهران بودند و در اتوبان خاوران با آنها درگیر شدند، نیز گفت: هنوز ابلاغ رسمی درباره قرار مجرمیتی که دادستانی برای این ماموران صادر کرده به ما ارسال نشده است، اما می‌دانم که این همکاران دارای حکم قضایی و حکم ماموریت بودند و در حین انجام ماموریت اقدام به تیراندازی کرده‌اند. در صورت ابلاغ حکم درباره نحوه رسیدگی به پرونده آنها قطعا دایره حقوقی نیروی انتظامی وارد عمل خواهد شد.

او در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تمهیدات نیروی انتظامی برای برقراری انتخاباتی امن در کشور افزود: همان‌طور که می‌دانیم هفتم اسفندماه یکی دیگر از برگ‌های زرین حضور مردم در سرنوشت جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد. از ماه‌ها پیش نیروی انتظامی، وزارت کشور و ستاد نیروهای مسلح و ارد عمل شده و با راه‌اندازی قرارگاهی به نام قرارگاه انتخابات، همه فعالیت‌ها و تحرک‌های در سطح کشور به ویژه در مرزها را رصد کرده و اشکالات و کاستی‌های موجود را رفع کرده‌اند.

250 هزار مامور پلیس امنیت انتخابات را تامین می کنند

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه ۲۵۰ هزار نفر از ماموران پلیس با عضویت در قرارگاه انتخابات وظیفه حفظ امنیت انتخابات را برعهده خواهند داشت، افزود: خوشبختانه در حال حاضر چه در سطح کشور و چه در مرزهای غربی و شرقی دارای بالاترین سطح ممکن از امنیت هستیم و با به کارگیری بقیه نیروهایی که اعلام آمادگی کرده‌اند، شاهد برگزاری انتخاباتی امن و بدون هیچ‌گونه تنش در سطح کشور خواهیم بود.

او ادامه داد: تمامی تحرکات به ویژه در دنیای مجازی مورد رصد کامل نیروهای پلیس تخصصی قرار می‌گیرد و با کوچکترین ناهنجاری و شیطنت‌های احتمالی برخورد خواهد شد.

او در پایان گفت: تمام مراکز پلیس در حال حاضر در اولویت نصب دوربین‌های مداربسته قرار دارند و برای متصل شدن دوربین‌ها به مرکز کنترل، منتظر اختصاص بودجه لازم هستیم تا میزان تخلفات را به حداقل ممکن برسانیم.

20106

کد خبر: 585820

وب گردی

وب گردی