سود ۱۸٫۴ میلیارد دلاری نصیب اپل شد

درآمدهای اپل معمولا در سه ماهه‌ی چهارم سال به خاطر معرفی آیفون و دستگاه‌های جدید صعود می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، سال گذشته این شرکت در همین زمان ۱۸ میلیارد دلار سود داشت و به این ترتیب رکورد بیشترین سود برای شرکتی با سهام عمومی را زد. امسال درآمد این شرکت در این بازه‌ی زمانی از آن رقم هم رد شد و ۱۸٫۴ میلیارد دلار سود حاصل کرد.

این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده که درآمد سه ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۶ بین ۵۰ و ۵۳ میلیارد دلار خواهد بود. این ارقام از ۵۸ میلیارد دلاری که این شرکت در سه ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۵ به دست آورد کمتر است. با این حساب، اولین کاهش درآمد سالانه در ۱۳ سال گذشته برای شرکت کوپرتینویی رقم می‌خورد. این موضوع سوالاتی را در ذهن سرمایه‌گذاران و تحلیلگران ایجاد کرد؛ اینکه آیا می‌توان اپل را یک سهام ارزشمند دانست.

در این بازه‌ی زمانی سازنده‌ی آیفون تنها یک محصول جدید یعنی آیپد پرو را معرفی کرد. این شرکت فروش آیفون 6s و 6s پلاس را در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ شروع کرد. اگرچه اخیرا اخباری حاکی از کاهش سفارش‌های اپل برای تامین‌کننده‌هایش منتشر شده بود، اما این موضوع در جدیدترین آمار درآمدهای اپل مشهود نیست. البته فروش بی‌سابقه‌ی آیفون در چین هم در ثبت این آمار تاثیرگذار بود.

اما درآمد این شرکت در ژاپن و کشورهای آمریکایی با کاهش مواجه بود. درواقع، می‌توان گفت افزایش میزان فروش در چین تنها دلیلی است که درآمدهای اپل نسبت به سال گذشته کاهش نیافت. تعداد کل آیفون‌های به فروش رفته در سه ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۱۶ رقم ۷۴٫۷۸ میلیون دلار بود. فروش آیپد نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشت.

طبق معمول، آیفون بزرگ‌ترین منبع درآمد اپل باقی ماند. اما بیشترین افزایش سود این شرکت به سرویس‌های آن مثل iCloud، AppleCare و Apple Pay و دیگر محصولات‌اش مربوط می‌شود. درآمد حاصل از سرویس‌های این شرکت سازنده‌ی آیفون نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافت و به ۶٫۰۵ میلیارد دلار رسید.

اما در آینده چه نوع محصولی برای اپل دستاورد بزرگ دیگری ثبت خواهد کرد. شاید این دستگاه یک هدست واقعیت مجازی باشد. وقتی از کوک در جریان کنفرانس‌اش برای سرمایه‌گذاران درباره‌ی وقعیت مجازی پرسیده شد، او گفت: “درباره‌ی واقعیت مجازی باید بگویم که من فکر می‌کنم واقعا تکنولوژی خوبی است و کاربردهای جالبی دارد.” به نظر می‌رسد اپل چندان هم به این تکنولوژی بی‌علاقه نیست.

‌20104

کد خبر: 585832

وب گردی

وب گردی