جزئیات بازدید دکتر ابطحی از امکانات حوزه علوم پزشکی واحد زاهدان

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از بخش‌های مختلف حوزه علوم پزشکی این واحد دانشگاهی بازدید کرد و از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته‎های پیراپزشکی مانند پرستاری، مامایی و تغذیه در واحدهای زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید علی ابطحی در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: یکی از الزامات راه‌اندازی رشته پزشکی، داشتن بیمارستان و تجهیزات مناسب پزشکی است که در واحد زاهدان پیشنهاد تغییر کاربری ساختمان برای راه‌اندازی بیمارستان داده شده بود و در بازدید از محل پیشنهاد شده این ساختمان جایگاه مناسبی است و باید با بررسی‌هایی که از سوی معاونت عمرانی برای تغییر کاربری و ایجاد بیمارستان انجام می‌شود، نتایج به گونه‎ای باشد که روند تغییر کاربری تسهیل شود.

این مسئول با توجه به بازید از ساختمان جدید دانشکده پزشکی آن را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: کلاس‌های درس این دانشکده با امکانات و تجهیزات خوب آموزشی مشاهده شد. از محل مهارت‌های بالینی هم بازدید به عمل آمد؛ این محل در کشور چه در دانشگاه‌های دولتی و چه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کم‌نظیر بود که باید چیدمان امکانات به نحوی باشد تا در این محل امتحان آسکی فارغ‌التحصیلان برگزار شود.

وی اضافه کرد: در مدت زمان کوتاهی پس از این بازدید به اتفاق مسئولان هیات نظارت و ارزشیابی وزارت بهداشت برای بررسی حوزه پزشکی واحد زاهدان مجدد به این استان خواهیم آمد. با امکانات و تجهیزات و موقعیتی که امروز در حوزه پزشکی واحد زاهدان مشاهده کردیم، وضعیت با سال گذشته بسیار فرق کرده است، جذب و توانمندسازی هیات علمی، مراکز Edo، ایجاد ساختارهای جدید و مناسب امکاناتی است که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به آن توجه ویژه داشته و امیدواریم با ایجاد این امکانات مناسب برای دانشجویان، بتوانیم در آینده فارغ التحصیلانی داشته باشیم که بتوانند مشکلات جامعه را برطرق کنند.

ابطحی گفت: در جلسه‌ای که با دکتر کمالیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و معاون پزشکی این واحد دانشگاهی داشتیم، برای شهرستان‌ها نیز برنامه ریزی انجام شده تا در دانشگاه‎های آزاد اسلامی واحد زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار رشته‎های پیراپزشکی مانند پرستاری، مامایی و تغذیه بر اساس امکانات درخواست و این درخواست‌ها با نظر موافق ما به وزارت بهداشت ارسال شود چراکه این اقدامات باید بسیار زودتر از این انجام می‎پذیرفت و حال باید گذشته را جبران کرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از کلینیک سلامت فرهیختگان شماره یک واحد زاهدان نیز بازدید به عمل آمد. این کلینیک ساختار بسیار مناسبی داشت، ایجاد درمانگاه و مرکز درمانی یک دستورالعمل دارد که از سوی وزارتخانه بهداشت صادر شده است. همه این دستورالعمل‌ها در این ساختار وجود داشت که امیدواریم به زودی تجهیزات کامل شده و برای تامین سلامت جامعه بهره‌برداری شود و یکی از مراکز مفید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان باشد و در ارتقای سلامت مردم زاهدان کمک شایانی انجام دهد.

این مسئول با قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دکتر کمالیان توجه خاصی به حوزه سلامت دارند و این نشان از توجه این مدیریت به همهی حوزه‎ها است. تلاش دکتر کمالیان موجب ایجاد انگیزه در بقیه حوزه‌ها و هم‌گرایی مدیران در حوزه‌های مختلف برای توسعه دانشگاه شده است.

ابطحی با توجه به بازدید خود یادآور شد: امروز برای من یک روز خوب بود. این همه توسعه و حمایت را از رئیس دانشگاه در حوزه علوم پزشکی دیدم. تغییراتی که در حوزه برنامه ریزی علوم پزشکی و اقداماتی که انجام شده است بسیار برای ما شگرفی و خوشحالی دارد به‌ویژه اینکه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان توجه خاصی به این حوزه داشته و دارد.

20101

کد خبر: 585864

وب گردی

وب گردی