رویکرد علمی پلیس برای حفظ امنیت در جامعه/تاسیس مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری

معاون عملیات ناجا، از رویکرد علمی پلیس برای حفظ و ارتقاء امنیت خبر داد و گفت: تاسیس مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری بسیار کار گشاست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سردار حسن بتولی در اولین همایش ملی پلیس، مشاوره و روانشناسی، گفت: فرآیند رشد و توسعه بومی و تدریجی جوامع غربی همواره با تنش ها و عوارضی برای نظام فردی، اجتماعی و خانواده همراه بوده است. اندیشمندان از این چالش با عناوین لزوم خروج از بحران و توجه به معنویات‌گرایی یاد کرده اند.

او افزود : بررسی ها موید آن است که الگوی رشد و توسعه غربی بدون توجه به ارزش ها و باورهای بومی در جوامع در حال توسعه، ساختار فرهنگ و سنت را بر هم زده است.

سردار بتولی با بیان اینکه حاشیه نشینی، تغییر بافت‌های جمعیتی، رشد و توسعه علمی و ... مشکلات روحی، روانی و پیامدهای مخربی به دنبال داشته است، گفت: بروز و ظهور پدیده های نو و آسیب های اجتماعی شیوه مقابله با جرایم را از سنتی به نوین تغییر داده است. تغییر الگوها ، فعال شدن شکاف های جنسی و گسترش جرایم، حساسیت هایی را فراهم کرده است که پلیس با روش ها و الگوهای سنتی نمی تواند با این شرایط جدید مواجه شود.نیروی انتظامی با تغییر رویکرد خود به جامعه محوری، نگاه علمی را به عنوان جهت گیری برای حفظ و ارتقاء امنیت انتخاب کرده است که در این راستا توجه ویژه ای به تحقیقات علمی و توسعه فناوری دارد.

معاون عملیات ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از سال ۷۷ با تشکیل مراکز مشاوره در مراکز استان ها و پلیس، گام های جدی در این حوزه برداشته است، افزود: نیروی انتظامی با تقویت نگاه علمی ، استفاده از آخرین دستاوردهای علمی در حوزه روان شناسی و دیگر حوزه ها به توسعه این مراکز اقدام کرده است.

معاون عملیات ناجا در تشریح اهداف برگزاری این همایش تاکید کرد: تبیین و ترویج ادبیات نظری و مفهوم روان شناسی پلیس از طریق مطالعات علمی و تجربی با حضور متخصصان و صاحب نظران و همچنین شناخت و تبیین کارکردهای علم روان شناسی در مأموریت های درون و برون سازمانی از اهداف این نشست و همایش است.

او در ادامه شناخت ظرفیت های علمی و عملی موجود در این حوزه را در راستای پیشبرد اهداف پلیس موثر دانست و گفت: شناسایی و معرفی آخرین دستاوردهای جهان در این حوزه از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

معاون عملیات ناجا گفت: امیدوارم با ابلاغ رسمی و آغاز بکار روان شناسان انتظامی با دستور فرمانده ناجا در این همایش، سطح نوینی از فعالیت های علمی در این حوزه رقم بخورد.

20106

کد خبر: 585946

وب گردی

وب گردی