نمایندگان مجلس: نبود ارتباط میان دانشگاه‌ و صنعت معضل است/ نقش بی‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی در خارج نشدن میلیاردها ریال ارز از کشور

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی با واحد ارومیه همراه با صبحانه کاری و بحث و بررسی درباره متن و مفاد این قرارداد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی و هیات همراه پس از بازدید از مراکز فنی و پژوهشی واحد ارومیه و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام این واحد با حضور در دانشکده علوم پایه، آزمایشگاه‌های ژنتیک، میکروبیولوژی، فیزیولوژی گیاهی و کشت سلولی را افتتاح کرده سپس با حضور در دانشکده فنی مهندسی شهید باکری از آزمایشگاه‌های رباتیک، هوش مصنوعی و ادوات اپتیک به صورت سرزده بازدید کردند.

دکتر عزیز جوان‌پور هروی رئیس واحد ارومیه در این مراسم بیان کرد: انتظار می‌رود بخش مهم صنعتی کشور و در راس آنها کمیسیون صنعت و معدن مجلس همکاری‌های لازم را با واحد‌های صنعتی دانشگاه آزاد داشته باشند.

یکی از معضلات کشور ما نبود ارتباط دانشگاه‌ها با واحدهای تولیدی و صنعت کشور است

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از ارتباط نزدیک دانشگاه آزاد واحد ارومیه با صنعت بیان کرد: یکی از معضلات کشور ما نبود ارتباط دانشگاه‌ها با واحد‌های تولیدی و صنعت کشور است.

رضا رحمانی با توجه به رونق صنعت کشور افزود: «صادرات و فناوری دو بال مهم صنعت کشور هستند که در همین راستا در مجلس نهم کارگروهی با عنوان ارتباط صنعت با دانشگاه به ریاست دکتر لاریجانی تشکیل شده است.

نماینده مردم تبریز با توجه به فاصله ایجاد شده بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد: به این نکته توجه کنیم هر کشوری باید برای پیشرفت ارتباط خود را با صنعت و پژوهش افزایش دهد.

نقش دانشگاه آزاد اسلامی در خارج نشدن میلیاردها ریال ارز از کشور و حفظ فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی بی‌نظیر است

در ادامه جلسه نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به نقش کم نظیر دانشگاه آزاد اسلامی در خارج نشدن میلیارد‌ها ریال ارز کشور به خارج و حفظ فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی پرداخت.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس اظهار کرد: مسئولان باید برای دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته‌های صنعتی برنامه ویژه‌ای داشته باشد که بعد از اتمام درس، بلافاصله در کارگاه‌های تخصصی مشغول به فعالیت شوند.

نادر قاضی‌پور با توجه به وجود استعداد‌های جوان استان در زمینه معدن، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها خاطرنشان کرد: باید با شناسایی معادن بزرگ در استان و ایجاد شهرک‌های تخصصی و کارخانجات در این محل‌ها امکان ایجاد شغل و انجام فعالیت‌های پژوهشی برای جوانان را فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز ایجاد زیرساخت‌های صنعتی برای رونق صنعت کشور را یادآور شد.

فرشاد مقیمی با تاکید بر استفاده از نیروی‌های جوان کشور تبعیت از بیانات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخل کشور و تمرکز بر نرم افزار‌های تخصصی خاطرنشان کرد: اکنون سیستم نرم‌افزاری در حال بهره برداری است که انتظار می‌رود با رونمایی از آن سامانه تمامی موضوعات مرتبط با صنعت، شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود برای سرمایه گذاری همگی در قالب یک برنامه در اختیار علاقه‌مندان در این زمینه قرار بگیرد.

در پایان این مراسم تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با شرکت‌های صنعتی استان در قالب همکاری دانشگاه با صنعت منعقد شد.

20101

کد خبر: 585988

وب گردی

وب گردی